خوردمان, مطالب مفید

ترشی لیته و نکاتی که برای افزایش ماندگاری آن باید در نظر گرفت!

تولید محصولات خانگی | قیمت ترشی لیته خانگی


ترشی لیته از جمله پر طرفدارترین چاشنی های ایرانی است که به سبب عطر و طعم فوق العاده ای که دارد، جزء جدایی ناپذیر سفره های ایرانی به شمار می رود. به طور کلی ایرانی ها به طعم و عطر غذا اهمیت بسیار زیادی می دهند. به همین دلیل در کنار غذاهای خود عمدتا از چاشنی ها و طعم دهنده های گوناگونی استفاده می کنند. یکی از پرطرفدار ترین چاشنی های ایرانی، ترشی است. این چاشتی با مزه ترشی که دارد سبب می شود تا اشتها افراد در هنگام غذا خوردن افزایش پیدا می کند. به همین دلیل مصرف این چاشنی مقوی در میان ایرانی ها روز به روز در حال افزایش است. به طور کلی ترشی ها دارای انواع گوناگونی هستند و هر شهر بر حسب ترکیبات و محصولاتی که دارد، ترشی های مخصوص به خود را دارد از جمله پر طرفدار ترین ترشی ها موجود در شهرهای گوناگون ایران می توان به ترشی لیته اشاره کرد.

 

ترشی لیته چگونه تولید شد؟


همانطور که گفته شد، این چاشنی مقوی از دیرباز تاکنون در معرض توجه ایرانی ها قرار داشته است به گونه ای که اکثر ایرانی ها نسبت به مصرف این محصول خوشمزه تمایل نشان داده اند. در گذشته هدف از تهیه ترشی، استفاده از محصولاتی بود که در فصل های دیگر امکان پرورش و تولید آن ها وجود نداشته است. به همین منظور ایرانی ها سبزیجات و صیفی جات مورد نیاز خود را در محلول آب نمک و سرکه قرار می دادند تا به این واسطه با گذشت زمان فاسد نشوند. با گذشت زمان این محصولات در اثر تخمیر طعم فوق العاده ای را پیدا کرده و به همین دلیل جای ترشی به خصوص ترشی لیته در میان سفره های ایرانی باز شد.

ترشی لیته چیست؟


ترشی لیته در واقع ترکیبی از سبزیجات و صیفی جات گوناگون است که به خوبی با یکدیگر مخلوط شده ک سپس خرد و ریز شده اند‌. این کار سبب می شود تا مصرف ترشی مورد نظر به راحتی امکان پذیر باشد.

 

تولید محصولات خانگی | طرز تهیه ترشی لیته

 

ترکیبات ترشی لیته

به طور کلی در این مدل از ترشی ها ترکیباتی مانند گل کلم، کلم، هویج، خیار، بادمجان و … استفاده می شود. از طرفی به منظور افزایش طعم و عطر این ترشی ها عمدتا از سبزیجات معطر مانند نعناع خشک، زیره سیاه، تره، ریحان، جعفری و … استفاده می شود. در کنار موارد ذکر شده به منظور خوش طعم کردن ترشی های تهیه شده عمدتا از نمک، فلفل، سرکه، گلپر، تخم گشنیز، زردچوبه، مرزه و … استفاده می شود.

 

نکاتی که در طرز تهیه ترشی مرغوب باید در نظر گرفت!

  • محصولات مورد استفاده در ترشی حتما باید قبل از استفاده تحت شست و شو قرار گیرند. تا به این ترتیب وجود برخی میکروب ها باعث خرابی زودهنگام ترشی شما نشوند.
  • به مقدار نمک موجود در ترشی باید توجه کافی کرد. معمولا به نسب در ترشی باید نمک زیادی ریخته شود تا علاوه بر کاهش تندی سرکه، ماندگاری ترشی را نیز افزایش دهند.
  • اسید سیتریک موجود در با حرارت دیدن از بین می رود به همین دلیل برای افزایش ماندگاری نباید سرکه را جوشاند.
  • وجود طعم دهنده و ترکیبات موجود در ترشی لیته به ذائقه و مزاج افراد بستگی دارد. به همین دلیل در استفاده از ان ها باید دقت کافی را به کار بست.

گروه درخونه با استفاده از مواد سالم و صد در صد طبیعی اقدام به تولید ترشیجات خانگی نموده تا به این واسطه ضمن رنگین کردن سفره ایرانی ها محصولات با کیفیتی را نیز در اختیار آن ها قرار دهد. ترشی لیته یکی از محصولات وبسایت در خونه است. این محصول ۱۰۰ درصد خانگی و بهداشتی بوده و در تولید آن از هیچگونه افزودنی استفاده نشده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت ترشی لیته خانگی کلیک کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “ترشی لیته و نکاتی که برای افزایش ماندگاری آن باید در نظر گرفت!

  1. مریم گفت:

    بسیار عالی بود، حتما از محصولات درخونه استفاده میکنم

    1. ghasemi گفت:

      ممنون هدف ما جلب رضایت شماست
      میتونید از سایر محصولات ما هم دیدن فرمایید.

  2. dublaj izle گفت:

    You are my inspiration , I own few blogs and occasionally run out from to post . Flss Olav Calv

    1. ghasemi گفت:

      Thank you for inspiring supporters like you. Please visit the store section of our site as well. We have displayed valuable products for you
      https://darkhune.com/shop/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *