خوردمان, مطالب مفید

رب گوجه فرنگی خانگی بهتر است یا رب گوجه فرنگی صنعتی؟

تولید محصولات غذایی خانگی | طرز تهیه رب گوجه فرنگی

رب گوجه فرنگی از جمله چاشنی ها و طعم دهنده های پر طرفدار ایرانی است. به گونه ای که امروزه بر سر سفره هر ایرانی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. این محصول فوق العاده ضمن داشتن خواص درمانی فوق العاده دارای عطر و طعم و رنگ بسیار خوبی بوده و به همین دلیل باعث خوش مزه تر شدن غذاها و خوش رنگ شدن آن ها می شود. به همین دلیل استفاده از آن برای تهیه غذایی خوش طعم و خوش عطر لازم و ضروری شناخته می شود. اما رب گوجه خانگی بهتر است یا رب گوجه صنعتی؟ کدام یک از این رب ها خواص درمانی بیشتری داشته و مفیدتر است؟

رب گوجه خانگی یا رب گوجه صنعتی؟

از جمله سوالاتی که ذهن بسیاری مردم را به خود جلب کرده ان است رب صنعتی بهتر است یا رب خانگی؟ همانطور که می دانید اکثر شرکت های رب سازی در فرآیند تولید رب خود از گوجه هایی با کیفیت نه چندان مناسب و نا مرغوب استفاده می کنند. به همین دلیل این رب ها دارای طعم و رنگ مناسبی نبوده و کیفیت چندانی ندارند. به این ترتیب این شرکت ها برای افزایش رنگ و طعم این رب ها عمدتا از رنگ های مجاز و یا افزودنی های مجاز استفاده می کنند که برخی از آن ها می تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد. این در حالی است که رب گوجه فرنگی خانگی از بهترین و با کیفیت ترین گوجه ها تهیه شده و در فرآیند تولید آن ها از هیچ افزودنی استفاده نشده است. به همین دلیل رب های خانگی از کیفیت، طعم و عطر فوق العاده ای برخوردار بوده و استفاده از آن می تواند غذاها را خوش مزه تر کند.

 

تولید محصولات غذایی خانگی | رب خانگی بهتر است یا صنعتی؟

فواید رب خانگی

به طور کلی رب خانگی علاوه بر داشتن عطر و طعم فوق العاده، فواید بسیار زیادی نیز دارد. به طور کلی گوجه فرنگی از جمله محصولات کشاورزی است که خواص بسیار متنوعی دارد. محققان با بررسی این محصول به این نتیجه رسیدند که با پخت گوجه فرنگی و تبدیل ان به رب، خواص این محصول از بین نرفته و همچنان مصرف آن برای بدن بسیار مفید است. این محصول ارزش غذایی بسیار بالایی داشته و فاقد چربی است. به طور کلی یک قاشق غذا خوری از این محصول مغذی دارای ۱۳ کالری انرژی بوده و سرشار از ویتامین A است. به طور کلی مصرف روزانه این محصول در کنار غذا می تواند سلامت بینایی را تضمین کرده و دید را افزایش دهد.


آنتی اکسیدان موجود در رب گوجه فرنگی خانگی می تواند تا حد زیادی از رشد و تکثیر سلول های سرطانی در بدن جلوگیری کند. به همین دلیل بسیاری از پزشکان اضافه کردن این چاشنی را در سبد غذای روزانه توصیه می کنند. به طور کلی گوجه فرنگی سرشار از ویتامین K بوده و استفاده از آن می تواند در درمان آفتاب سوختگی کمک کند. به طور کلی مصرف روزانه یک قاشق غذا خوری از این محصول به همراه یک قاشق چای خوری روغن زیتون می تواند در طول دوره ۷۰ روزه تا ۴۰ درصد آفتاب سوختگی را درمان کند. به همین دلیل اکثر پزشکان پوست و مو استفاده از‌ این محصول را به تمام مردم توصیه می کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتردر زمینه قیمت و ویژگی های رب گوجه فرنگی کلیک کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “رب گوجه فرنگی خانگی بهتر است یا رب گوجه فرنگی صنعتی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *