خوردمان, مطالب مفید

آبغوره جوشانده شده را چگونه در خانه تولید کنیم؟

تولید محصولات غذایی خانگی | طرز تهیه آبغوره جوشیده

آبغوره جوشانده شده از جمله محصولات پر طرفدار خانگی است که به دلیل طعم و عطر بسیار مناسب خود، روز به روز به طرفداران آن ها اضافه می شود. به طور کلی جوشاندن آبغوره ضمن حفظ املاح معدنی و خواص دارویی و درمانی این محصول مغذی، سبب می شود تا آبغوره از کپک زدن در امان بماند. به این ترتیب می توان از آبغوره جوشانده شده خانگی در مدت زمان طولانی تری استفاده کرد، بدون آنکه آسیبی به طعم، عطر و رنگ و بوی آن وارد شود. اما خواص دارویی و درمانی این محصول چیست؟ چگونه می توان آبغوره خوش طعم تهیه کرد؟

خواص دارویی و درمانی آبغوره

آبغوره از جمله مواد مغذی و پر فایده ای است که استفاده از آن توسط اکثر پزشکان طب سنتی توصیه می شود. به طور کلی آبغوره جوشانده شده سرشار از پتاسیم و کلسیم بوده و استفاده از آن موجب کاهش درد های روماتیسمی و کمر درد می شود. از طرفی این محصول فوق العاده به دلیل خواص درمانی که دارد در درمان زردی و نیز کبد چرب می تواند به افرادی که مبتلا به این بیماری ها هستند، کمک شایانی کند.
در صورتی که معده و روده و به طور کلی دستگاه گوارشی به درستی عمل نکند، اکثر پزشکان طب سنتی مصرف آبغوره را توصیه می کنند. این محصول ضمن درمان و تقویت دستگاه گوارشی می تواند سموم بدن را دفع کرده و اسهال را نیز درمان کند.
علاوه بر مصرف آبغوره جوشانده شده، استعمال این ماده مغذی نیز برای سلامتی بسیار مفید است. در صورتی که افراد از بواسیر رنج می برند، با استعمال آبغوره در محل بواسیر می توانند، بواسیر خود را درمان کنند. همچنین در صورتی خونریزی از ناحیه بینی استفاده از چند قطره آبغوره می تواند در انعقاد خون اثر بخش باشد.

 

تولید محصولات غذایی خانگی | خواص آبغوره جوشیده

نحوه تولید آبغوره جوشانده شده

برای تولید آبغوره خانگی، باید در ابتدا غوره های با کیفیت و آبدار انتخاب شود. انتخاب غوره های آب دار می تواند تا حد زیادی کیفیت آبغوره را افزایش دهد. پس از انتخاب غوره مورد نظر، باید دم غوره ها چیده شده و چنگ زده شود. پس از چنگ زدن باید غوره ها را با استفاده از دستگاه مخلوط کن آبگیری کرد. پی از گرفتن آبغوره این محصول باید در ظرفی شیشه ای به مدت چند ساعت نگهداری شود تا به این واسطه کف روی ان ته نشین شود. پیش از بسته بندی، آبغوره تولید شده منظور دوام بیشتر باید جوشانده شده و در طرف های شیشه ای ریخته شود. تا به این ترتیب از کپک زدن آبغوره جلوگیری گردد. به طور کلی اکثر متخصصان پیشنهاد می کنند که آبغوره های خانگی توسط مردم مصرف شود. چرا که در فرآیند تولید ان ها به هیچ عنوان از مواد افزودنی استفاده نشده و به همین دلیل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.
اگر وقت کافی برای تهیه آبغوره جوشانده شده خانگی ندارید، ما برای شما تهیه می کنیم! وبسایت درخونه با عرضه محصولات خانگی و ۱۰۰ درصد طبیعی توانسته سلامتی را برای سفره های ایرانی به ارمغان بیاورد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آبغوره جوشانده شده خانگی و نیز سایر محصولات وبسایت درخونه کلیک کنید.

مطالب مرتبط

1 نظر در “آبغوره جوشانده شده را چگونه در خانه تولید کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *