خوردمان, مطالب مفید

پیش از خرید ترشی اسپانیایی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

تولید محصولات غذایی خانگی | ترشی اسپانیایی

خرید ترشی اسپانیایی با توجه به عطر و طعم این چاشنی خوشمزه، در حال افزایش است. با این حال بسیاری از مردم از ترکیبات این ترشی پر طرفدار مطلع نیستند. این ترشی از جمله ترشی های اروپایی است که در بازار ایران به تازگی جا خوش کرده است. دلیل اصلی محبوبیت این ترشی در میان مردم، ترکیبات سالم و مقوی آن است.

پیش از خرید ترشی اسپانیایی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

خرید ترشی اسپانیایی با توجه به عطر و طعم این چاشنی خوشمزه، در حال افزایش است. با این حال بسیاری از مردم از ترکیبات این ترشی پر طرفدار مطلع نیستند. این ترشی از جمله ترشی های اروپایی است که در بازار ایران به تازگی جا خوش کرده است. دلیل اصلی محبوبیت این ترشی در میان مردم، ترکیبات سالم و مقوی آن است. ما در این مقاله سعی داریم روش های تولید ترشی اسپانیایی را به شما آموزش دهیم تا به این واسطه ضمن آشنایی با این ترشی فوق العاده بتوانید آن را در خانه نیز تهیه کنید.

 

مواد تشکیل دهنده ترشی

همانطور که گفته شد، امروزه خرید ترشی اسپانیایی با افزایش چشمگیری روبرو است. اما آیا نمی توان این ترشی را منزل تهیه کرد؟ در پاسخ باید بگوییم که تهیه این ترشی مانند هر ترشی دیگر است و دشواری و یا پیچیدگی خاصی ندارد. برای تهیه این مدل بهتر است در ابتدا با ترکیبات و مخلفات این ترشی آشنا شویم:

  • موسیر
  • گل کلم
  • قارچ
  • خیار
  • فلفل دلمه ای رنگی
  • هویج
  • غوره تازه
  • زیتون سبز و زیتون سیاه
  • ذرت
  • زیره
  • روغن زیتون خوراکی
  • سرکه سفید به مقدار لازم
  • شکر به مقدار لازم

به یاد داشته باشید که پیش از خرید ترشی اسپانیایی حتما به ترکیبات و مخلفات آن توجه کنید. چرا که هر شرکتی متناسب با سلیقه ای که دارد، ترکیبات این ترشی را تغییر می دهد. اما شالوده اصلی ترشی اسپانیایی ترکیبات گفته شده در بالا است.

نحوه تولید ترشی اسپانیایی

تولید محصولات غذایی خانگی | طرز درست کردن ترشی اسپانیایی

به منظور تهیه ترشی اسپانیایی در وهله اول تمامی ترکیبات ذکر شده را تهیه کرده و به طور کامل تحت شست و شو قرار دهید. این عمل سبب می شود تا هرگونه آلودگی موجود در سطح این ترکیبات از بین رود. به خصوص در این برهه زمانی که شیوه ویروس کرونا را شاهد هستیم، شست و شو امری لازم و ضروری به شمار می رود. پس از شست و شوی تمام ترکیبات آن ها را در ظرفی ریخته و اجازه دهید آب آن ها جدا گردد. این عمل سبب می شود تا سرکه به راحتی به خورد تمام این ترکیبات رود.

پس از خشک کردن، تمامی ترکیبات را متناسب با سلیقه خود خرد کنید. خیار و هویج را برای آنکه طعم ترشی بهبود پیدا کند، بخار پز کنید. پس موسیر ها‌ را کنده و هسته زیتون ها را با نهایت دقت از آن ها جدا کند تا به این ترتیب در حین مصرف به دندان هایتان آسیبی وارد نشود. به منظور اتمام فرآیند تولید ترشی تمامی ترکیبات را با یکدیگر مخلوط کنید. مراقب باشید تا در حین مخلوط کردن، ترکیبات موجود له نشوند. له شدن ترکیبات سبب می شود تا از لحاظ ظاهری ترشی بابا سلیقه افراد نشود. در مرحله آخر سرکه و یا سس مخصوص ترشی اسپانیایی را به آن اضافه کنید.

 

خرید ترشی اسپانیایی با سس مخصوص

عمدتا اکثر مردم خرید ترشی اسپانیایی را به واسطه سس مخصوصی که دارد، نسبت به سایر ترشی های موجود در بازار ترجیح می دهند. این سس از طعم فوق العاده ای برخوردار بوده و به همین دلیل ترشی اسپانیایی را خوش طعم و خوش عطر می کند. اما چگونه می توان سس مخصوص ترشی اسپانیایی را تولید نمود؟

به منظور تهیه سس مخصوص ترشی اسپانیایی باید در ابتدا شکر و نمک را ترکیب کنید. به منظور ترکیب راحت و بهتر توصیه می شود که آن ها را در میکسر بریزید. در مرحله بعد روغن زیتون و فلفل را به شکر و نمک ترکیب شده اضافه کنید. در نهایت سرکه به مقدار لازم به ترکیب حاصله اضافه کرده و به خوبی میکس کنید تا به این واسطه طعم فوق العاده ای پیدا کند. به یاد داشته باشید که مقدار ترکیبات ذکر شده را باید متناسب با سلیقه و ذائقه افراد تعیین گردد.

 

راهنمای نگهداری ترشی اسپانیایی

 

از جمله مهمترین عواملی که پیش از خرید ترشی اسپانیایی باید مد نظر قرارداد، نحوه نگهداری آن است. حتی در صورتی که خودتان ترشی اسپانیایی را تهیه کرده باشید باید در نحوه نگهداری ا این ماده غذایی نهایت دقت را به خرج دهید. اما برای نگهداری و خرید ترشی خانگی باید به چه نکاتی توجه گردد؟

 

ترکیبات ترشی اسپانیایی مورد نظر

به طور کلی مخلفات به کار رفته در ساختار ترشی اسپانیایی نقش بسزایی در کیفیت و طعم آن دارد. عمدتا هر چه از ترکیبات متنوع تر و با کیفیت تری در ساختار ترشی مورد نظر، استفاده گردد، ترشی حاصل از طعم و مزه فوق العاده تری برخوردار خواهد بود.

تولید محصولات غذایی خانگی | طرز درست کردن انواع ترشی

غلظت و طعم سس مورد نظر

از جمله مهمترین عواملی که پیش از خرید ترشی اسپانیایی باید تحت نظر قرار گیرد، می توان به طعم سس مورد نظر اشاره کرد. به طور کلی برخی از شرکت ها بر اساس فرمول های به خصوصی که دارند، مقدار شکر موجود در سس را بیشتر می کنند. این عامل سبب می شود تا به طور قابل توجهی سس و ترشی طعم شیرین پیدا کند. که این طعم ممکن است مورد پسند اعضای خانواده قرار نگیرد.

 

نحوه نگهداری ترشی

 

از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار در خرید ترشی اسپانیایی، نحوه نگهداری این ماده غذایی است. بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که ترشی های خریداری شده در ظرف های شیشه ای نگهداری شوند. چرا که ترشی دارای ماهیت اسیدی بوده و ممکن است با بدنه ظروف پلاستیکی واکنش نشان دهد. اما از بین ترشی هایی که در ظروف پلاستیکی عرضه می شوند، توصیه می شود که ترشی هایی خریداری شود که در ظروف پلاستیکی شفاف قرار دارند. این ظروف در برابر مواد اسیدی موجود در ترشی از خود مقاومت نشان داده و با آن واکنش نمی دهد. به این ترتیب سلامت ترشی اسپانیایی به طور قابل توجهی تضمین می گردد.

 

نحوه خرید ترشی اسپانیایی خانگی

بسیاری از شرکت ها و کمپانی های تولید کننده ترشی، عمدتا در ساختار ترشی های خود از مواد شیمیایی استفاده می کنند. استفاده از این مواد سبب می شود تا یه طور قابل توجهی کیفیت، عطر و حتی سلامت ترشی اسپانیایی کاهش پیدا کند. به همین دلیل ما در وبسایت درخونه در تلاشیم تا ترشی های با کیفیتی را با رعایت تمام نکات بهداشتی به صورت خانگی تهیه کنیم تا به این واسطه عطر و طعم و کیفیت ترشی به طور قابل توجهی افزایش کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و نیز خرید ترشی اسپانیایی کلیک کنید درخونه حال دل شما رو خوب می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “پیش از خرید ترشی اسپانیایی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  1. علی شریفی گفت:

    سلام در صورت خرید ترشی اسپانیایی از وبسایت شما چه مدت طول میکشه که در اصفهان به دست مشتری برسه؟

    1. ghasemi گفت:

      سلام دوست عزیز
      تیم پشتیبانی ما پس از ثبت درخواست شما مبنی بر خرید محصول بلافاصله محصول را آماده کرده و به دست شما می رسانند.
      ما در وبسایت درخونه در تلاشیم تا با نهایت سرعت محصولات را به دست شما برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *