خوردمان, مطالب مفید

آبلیمو طبیعی خانگی با صنعتی چه تفاوتی دارد؟

تولید محصولات خانگی | آبلیمو خانگی

آبلیمو طبیعی از جمله محصولات غذایی پر طرفداری است که به سبب طعم و عطر فوق العاده ای که دارد، در سفره هر ایرانی یافت می شود. امروزه با صنعتی شدن جوامع بسیاری از صنایع تولید کننده مواد غذایی اقدام به تولید این محصول کرده اند. اما آیا آبلیمو صنعتی کیفیت مناسبی دارد؟ همانطور که می دانید آبلیمو از به علت قیمت بالا و ارزش غذایی بسیار بالایی که دارد، احتمال تقلب و دستکاری در فرآیند تولید آن وجود دارد. اما در صورت عدم تقلب در فرآیند تولید آبلیمو طبیعی، تولید این محصول به روش صنعتی چه تفاوتی با نمونه خانگی آن خواهد داشت؟

نحوه تولید آبلیمو به روش صنعتی

به طور کلی به منظور تولید آبلیمو طبیعی در صنایع ابتدا لیمو ها تحت شست و شو قرار می گیرند. تا هر گونه آلودگی موجود در سطح آن ها تمیز گردند. سپس لیمو ها توسط دستگاه های مخصوص برش خورده و تحت درجه حرارت بالا قرار می گیرند. در مرحله بعد لیمو ها وارد صافی شده و پس از آن فرآیند آبگیری و بسته بندی آغاز می شود. البته برخی از کارخانجات به منظور افزایش ماندگاری این محصولات عمدتا از مواد افزودنی در ساختار محصولات خود استفاده می کنند. به طور کلی حرارت دیدن و عبور از صافی سبب می شود تا حد قابل توجهی خواص و ویتامین های موجود در این محصول کاهش پیدا کند. اما تولید آبلیمو طبیعی خانگی سبب می شود تا خواص و ویتامین های موجود در این محصول حفظ شده و مصرف آن سلامتی را افزایش دهد.

خواص و فواید مصرف آبلیمو طبیعی

آبلیمو طبیعی چه فوایدی دارد؟

به طور کلی آبلیمو خانگی دارای رنگ زرد کهربایی است. این آبلیمو از کیفیت بالایی برخوردار بوده و طعم ترش مایل به ملس دارد. این ماده مغذی با کیفیت دارای خواص و فواید متعددی است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان سرما خوردگی

همانطور که می دانید لیمو از جمله مرکبات سرشار از ویتامین C است. مصرف این ماده غذایی سبب می شود تا سیستم ایمنی بدن به طور قابل توجهی تقویت شده و بیماری با سرعت بیشتری درمان شود. از طرفی مصرف آب لیمو به همراه مقداری آب گرم می تواند جلو آبریزش بینی را گرفته و تحمل بیماری را برای افراد آسانتر کند.

سفیدی دندان

خواص اسیدی موجود در آبلیمو طبیعی سبب می شود تا باکتری ها و ذرات ریز موجود در دهان را از بین رود. به این ترتیب سطح دندان ها سفید تر شده و دیرتر دچار خرابی می شوند. اما زیاد روی در مصرف لیمو می تواند سلامت دندان ها را به خطر اندازد.

درمان سرطان

بر اساس پژوهش های انجام شده محققان، لیمو بیش از ۲۲ ترکیب ضد سرطان دارد و به همین دلیل مصرف آن می تواند تا حد زیادی در درمان این بیماری موثر واقع شود.

درمان سنگ کلیه

همانطور ‌که گفته شد، لیمو حاوی مقدار قابل توجهی اسید نیتریک است. مصرف این ماده طبیعی سبب می شود تا سنگ کلیه به راحتی و بدون نیاز به عمل جراحی دفع گردد.

با توجه به مطالب عنوان شده می توان گفت تهیه آبلیمو خانگی می تواند تا حد زیادی در درمان بیماری ها موثر واقع شود. اما اگر شما فرصت تهیه این محصول غذایی را ندارید، ما در وبسایت درخونه این امکان را برای شما فراهم کرده ایم تا با بهترین و طبیعی ترین لیمو ها، با کیفیت ترین آبلیمو و بدون هیچ افزودنی تولید گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره آبلیمو طبیعی خانگی و قیمت آن کلیک کنید.

دیدگاهی در مورد “آبلیمو طبیعی خانگی با صنعتی چه تفاوتی دارد؟

  1. erotik گفت:

    If you want to use the photo it would also be good to check with the artist beforehand in case it is subject to copyright. Best wishes. Aaren Reggis Sela

    1. ghasemi گفت:

      Well, you can use the photos of darkhune website, provided that you refer the photos to us

  2. sikis izle گفت:

    Every weekend i used to visit this website, because i wish for enjoyment, as this this website conations truly pleasant funny information too. Joscelin Emery Margarita

    1. ghasemi گفت:

      Thank you for your attention to my website. I’m glad I was able to keep you satisfied

    2. ghasemi گفت:

      Hi
      Thank you for your comments

  3. erotik izle گفت:

    Dead written subject material, Really enjoyed examining. Theresita Normie Shandeigh

    1. ghasemi گفت:

      In darkhune, the topics have been selected and reviewed in order to meet your needs. If you are interested in buying homemade lemon juice, you can proceed through the following link
      آب لیمو خانگی بدون لرد

  4. مریم گفت:

    چه جالب تو سایت درخونه انگلیسی هم کامنت گذاشتند

    1. ghasemi گفت:

      سلام ممنون از نظرتون
      بله مفتخریم که محصولات وبسایت درخونه از کشور ترکیه هم خواهان و طرفداران زیادی دارند

  5. Pretty! This has been a really wonderful article. Thanks for supplying this info. Evangelia Francis Schick

    1. ghasemi گفت:

      thanks for your attention

  6. dublaj گفت:

    Major thankies for the blog post. Really thank you! Really Cool. Marylou Brade Eriha

    1. ghasemi گفت:

      Thank you for watching the website darkhune. Thank you for your comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *