آشپزی, خوردمان

طرز تهیه حلوا زعفرانی مجلسی و خوشمزه

تولید محصولات خانگی | طرز تهیه حلوا زعفرانی

حلوا زعفرانی یکی از حلواهای خوشمزه ایرانی است، که به واسطه عطر زعفران و گلابی که در آن استفاده می شه می تونه به عنوان یک دسر یا عصرانه فوق العاده خوشمزه و مقوی سرو بشه، برای درست کردن حلوا زعفرونی روش های متفاوتی وجود داره. اگر می خواهید حلوا زعفرانی مجلسی و خوشمزه همراه با بافت نرم و لطیفی داشته باشید، پس در این بخش از سایت درخونه همراه ما باشید تا با طرز تهیه این حلوای لذیذ آشنا شوید.

مواد لازم برای درست کردن حلوا زعفرانی

آب: 5/1 پیمانه
گلاب: نصف پیمانه
شکر: 5/1 پیمانه
زعفران به میزان لازم
آرد: 2 پیمانه
عرق هل: 4/1 پیمانه
روغن: 1 پیمانه (می توان نصف پیمانه روغن مایع و 50 گرم کره و دو قاشق روغن جامد استفاده کنیم، روغن جامد باعث لطیف شدن حلوا میشه و کره طعم حلوا رو عالی می کنه بسته به جنس آرد ممکنه روغن کمتری مصرف بشه)

دستور تهیه:

ابتدا باید شهد حلوا رو درست کنیم، آب و شکر رو مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار می دیم، هم می زنیم تا شکر کاملا حل بشه، نیازی به جوشیدن شهد نیست. وقتی شکر حل شد شربت را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

 

هل را شکسته و داخل ظرف ریخته کمی آب جوش اضافه می کنیم و در آن را گذاشته و اجازه می دهیم تا دم بکشد. سپس کمی هل دم کشیده، گلاب و زعفران را به شهد اضافه می کنیم.

 

در مرحله بعد آرد را در تابه ای روی حرارت ملایم می گزاریم و حدود 30 دقیقه با حرارت ملایم مدام هم می زنیم تا عطر خوش آرد بلند بشه، وقتی آرد خوب تفت داده شد وقت این است که روغن جامد و کره نرم شده در دمای محیط را اضافه کنیم و هم می زنیم سپس روغن مایع را به تدریج اضافه می کنیم تا جایی که میزان روغن حلوا اندازه بشه

 

در این مرحله حدود 5 دقیقه اجازه می دیم روغن و آرد با هم روی حرارت ملایم تفت بخورن بعد شربت را آروم و به تدریج اضافه و مدام هم می زنیم تا شربت جذب بشه

 

حتما حرارت ملایم باشه و گرنه شربت سریع تبخیر میشه و لطافت حلوا زعفرانی کم میشه، اینقدر حلوا رو روی حرارت ملایم هم می زنیم تا جایی که حلوا وسط تابه جمع بشه.

 

در انتها شعله را خاموش كنید و با حرکت گهواره ای ماهی تابه شروع به رول کردن وبه اصطلاح متکا کردن حلوا کنید، حلوا زعفرانی شما آماده است، می توان در ظرف سرو ریخت و نوش جان کنید.

 

زعفران ممتاز | طرز تهیه حلوا زعفرانی

 

نکاتی برای درست کردن حلوا زعفرانی

  •   آرد رو یک بار قبل تفت دادن و یک بار قبل از اضافه کردن روغن الک کنید.
  • گلاب و هل را در آخر اضافه کنید تا عطرش از بین نرود.
  • برای درست کردن حلوای زعفرانی میتونید از آرد برنج و آرد سنگک هم استفاده کنید و تنها فرقش این است که رنگ حلوا با آرد سنگک تیره‌تر و با آرد برنج روشن‌تر و چسبندگی کمتری داره.
  • میزان زمانی که آرد بعد از اضافه کردن کره روی حرارت قرار می‌گیرد باعث تیره‌تر شدن رنگ آن می‌شود.
  • حتماً قبل از اضافه کردن زعفران به حلوا، آن را دم کنید. چون اگر زعفران را مستقیماً در شهد حلوا بریزید، طعم و عطر خود را پس نمی‌دهد.
  • اگر می خواهید رنگ حلوا زعفرانی شما خوش رنگ تر باشد از زعفران به میزان بیشتری استفاده کنید، همچنین مرغوبیت زعفران هم در رنگ دهی آن مهم است، شما می توانید زعفران سرگل ممتاز اصل درخونه را از اینجا سفارش دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *