آشپزی, خوردمان

طرز تهیه سالاد فتوش با سس رب انار

محصولات غذایی خانگی | تولید رب انار خانگی با کیفیت عالی

سالاد فتوش با سس رب انار یکی از انواع سالادهای خوشمزه و رژیمی است که اصالتا به کشور لبنان تعلق دارد، فتوش ریشه عربی و ترکی دارد و ترکیبی از سبزیجات تازه با نان سرخ شده و بعضی اوقات مرغ پخته شده نیز می باشد. اگر شما هم مثل من عاشق طعم و مزه انواع سالاد هستید و در انتخاب سالاد دنبال مزه های جدید هستید پیشنهاد می کنم حتما این سالاد بسیار خوشمزه را یکبار هم که شده امتحان کنید. پس برای مشاهده آموزش کامل سالاد فتوش در ادامه با سایت درخونه همراه باشید.

 

مواد لازم برای درست کردن سالاد فتوش با سس رب انار مخصوص

تربچه ۶ عدد
مغز کاهو ۱ عدد
نعناع تازه ۱۰۰ گرم
جعفری تازه ۲۰۰ گرم
پیازچه ۵ عدد
سرکه ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۸ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
آب لیمو ترش تازه ۲ عدد
رب انار ۲ قاشق غذاخوری
نان پیتا ۲ عدد
سماق ۳ قاشق چایخوری
بزرگ کاهو ۱ عدد بزرگ
فلفل سبز ۲ عدد
نمک ۱ قاشق چایخوری
نعناع خشک به مقدار کافی

مواد و سبزیجات داخل سالاد فتوش را می توان بسته به فصل تغییر داد و الزاما نباید حتما از یک سری مواد خاص استفاده نمود، به غیر از نان که جزء ثابت این سالاد است و سس مخصوص آن که با رب انار درست شده و مزه آن را نسبت به بقیه سالادها متفاوت کرده است. و هرچه رب انار انتخاب شده در این سالاد از نوع مرغوب بوده و طعم ملس داشته باشد در طعم و مزه این سالاد بسیار تاثیر گذار خواهد بود. در سالاد فتوش مواد به صورت درشت خرد می شوند و شما می توانید برای چاشنی سالاد از سماق نیز استفاده کنید.

 

برای خرید رب انار خانگی با کیفیت بالا کلیک کنید.

طرز تهیه سالاد فتوش

مرحله اول: برای تهیه سالاد فتوش رژیمی در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. زمانی که فر گرم شد، نان پیتا را در ابعاد مختلف برش زده و درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله دوم: حالا سینی را درون فر گذاشته و اجازه می دهیم نان ها به مدت ۳ دقیقه درون فر بمانند تا برشته و قهوه ای شوند. در صورت نبود فر یک تابه مناسب را با مقدار کمی روغن زیتون چرب کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم: در ادامه اجازه می دهیم تابه به خوبی گرم شود و نان ها را درون آن قرار می دهیم، سپس نان ها را کاملا سرخ کرده تا قهوه ای و برشته شوند. حالا جعفری تازه را به همراه نعناع تازه، پیازچه و برگ کاهو می شوییم.

مرحله چهارم: حالا جعفری و نعناع را به صورت درشت خرد کرده و کنار می گذاریم. توجه داشته باشید جعفری را بیش از حد خرد نکنید. در صورت تمایل برای جذاب کردن ظاهر سالاد می توانید به جای خرد کردن نعناع، آنرا برگ برگ کنید.

مرحله پنجم: حالا پیازچه و کاهو را خرد کرده و به همراه جعفری و نعناع درون یک کاسه نسبتا بزرگی می ریزیم. در ادامه ترپچه را به همراه فلفل سبز و مغز کاهو به صورت ورقه ای خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ششم: حالا سیر را به صورت نگینی خیلی ریز خرد کرده و به همراه روغن زیتون، سرکه، نمک، رب انار، آب لیمو ترش تازه،سماق و مقداری نعناع خشک درون یک کاسه کوچک ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس سالاد آماده شود.

مرحله هفتم: در این مرحله نان های پیتا را به کاسه اضافه کرده و سس را به صورت پخش روی سالاد می ریزیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله هشتم: در ادامه سالاد فتوش را به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شده و سس به خورد مواد سالاد برود. پس از گذشت این زمان سالاد را از یخچال خارج کرده و سرو می کنیم.

 

 

 

 

محصولات غذایی خانگی | تولید رب انار خانگی با کیفیت عالی

 

 

نکات مهم در تهیه سالاد فتوش اصل

1. خرفه یا پر پهن از اجزای اصلی این سالاد است اما در ایران کمیاب است اگر تهیه کردید حتما در این سالاد استفاده کنید.

2. پیاز قرمز نسبت به پیازها دیگر ترد است پس با پیازهای دیگر جایگزین نکنید.

3. کم و زیاد کردن مواد کاملا سلیقه ای می باشد.

4. اجزای سالاد باید درشت باشد.

5. این سالاد باید تازه سرو شود تا نان خمیری شکل نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *