خوردمان, سلامتی

خواص لواشک خانگی و فواید بی نظیر آن

تولید لواشک خانگی | چگونه لواشک درست کنیم

لواشک خانگی یکی از خوشمزه ترین و ترش ترین میان وعده هاست که می تواند فواید و خواص درمانی بسیار زیادی برای بدن داشته باشد. امروز در این بخش از سایت درخونه می خواهیم در مورد خواص لواشک و فواید بی نظیر آن صحبت کنیم.

 

لواشک همان عصاره یا پوره میوه می باشد که طی عملیاتی تبدیل به لواشک می شود، معمولا برای درست کردن لواشک از یک یا چند میوه استفاده می شود و بسته به نوع میوه هایی که در لواشک استفاده می شود می تواند طعم ترش، ملس و یا شیرین داشته باشد. برای درست کردن لواشک می توان از میوه‌هایی مثل انار، کیوی، انواع آلو، هلو، سیب، گلابی و … استفاده کرد.

خواص لواشک

لواشک عموما دارای ویتامین های زیادی از جلمه A و B است همچنین دارای مواد معدنی روی، آهن، فسفر و فیبر فراوان است، با توجه به اینکه لواشک از چه نوع میوه یا میوه هایی تولید شده است می تواند دارای خواص متفاوتی باشد.

لواشک آلو خانگی معجزه ای برای درمان یبوست

لواشک آلو می‌تواند برای بدن بسیار مفید بوده این لواشک به سبب فیبر فراوان می تواند در رفع ناراحتی های معده کمک کننده باشد. همچنین برای رفع کم خونی موثر بوده و حرکات دستگاه گوارش را منظم می کند و برای درمان یبوست می توان از آن استفاده کرد.

 

لواشک و درمان بی خوابی

برای کسانی که بی خوابی دارند و یا دچار اختلالات خواب هستند می توانند برای تنظیم خواب از لواشک آلبالو استفاده کنند، لواشک آلبالو می تواند به عنوان یک آرامبخش طبیعی عمل کرده و خواب راحت تری را برای شما به ارمغان می آورد.

 

محصولات خانگی | طرز درست کردن لواشک

 

خواص لواشک و قره قروت

از مهم‌ترین خواص لواشک قره‌قروت، درصد پایین چربی آن است که این محصول را به یک محصول رژیمی برای افراد دچار اضافه وزن و چربی خون بالا تبدیل کرده است.
قره‌قروت مانند سایر فرآورده‌های لبنی، حاوی کلسیم است، کلسیم از نرمی استخوان در کودکان و پوکی استخوان در بزرگ‌سالان پیشگیری می‌کند و باعث استحکام دندان‌ها و تنظیم رشد و تقسیم سلول‌های پوششی لوله گوارش می‌شود.
قره قروت حاوی ویتامین D نیز می‌باشد، این ویتامین باعث افزایش جذب کلسیم در بدن می‌شود.

 

لواشک و لاغری

از لواشک می توان به عنوان جایگزین مناسب برای شیرینی ها استفاده کنیم، لواشک به دلیل کالری پایین که دارد می تواند به عنوان یک میان وعده مناسب استفاده شود، اما باید این را بدانیم مصرف بیش از حد آن نیز می تواند باعث چاقی و اضافه وزن شود پس باید مصرف لواشک به خصوص در بارداری متعادل باشد.

لواشک سیب، دوست کبد

لواشک سیب می تواند برای کبد و بیماری های کبد مفید باشد، ولی در مصرف آن نباید زیاده روی کرد چرا که باعث یبوست می شود.

 

 

لواشک خانگی | چگونه لواشک درست کنیم

خاصیت ضد سرطانی لواشک خانگی

لواشک لیمو سرشار از آنتی اکسیدان بوده و می تواند خاصیت ضد سرطانی داشته باشد و برای از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن که عامل اصلی انواع سرطان می باشد بسیار مفید خواهد بود، همچنین خاصیت پاکسازی داشته و برای ضدعفونی کردن بدن و دفع سنک کلیه می توان از آن استفاده کرد.

 

لواشک و کنترل فشار خون

لواشک زرشک جزء لواشک هایی است که برای کنترل فشار خون و ضربان قلب مصرف آن توصیه می شود، همچنین برای کاهش تب نیز موثر خواهد بود.

 

پاکسازی بدن با لواشک خانگی

لواشک انار جزء لواشک هایی ترش  و خوشمزه هست که می توانیم از آن برای پاکسازی بدن، کنترل اوره خون و متعادل کردن مایعات بدن استفاده کرد.

 

خواص لواشک برای پوست

یکی دیگر از خواص لواشک و فواید بی نظیر آن این است که لواشک به خاطر داشتن مقدار زیادی فیبر می تواند موجب دفع سموم از بدن و این دفع سموم بر روی پوست اثر مثبت داشته و باعث بهبود سلامت پوست می شود، همچنین آنتی اکسیدان های موجود در لواشک می تواند از پیری زودرس و به وجود آمدن چین و چروک های پوست صورت نیز جلوگیری کند.

 

در انتها ذکر این نکته ضروری است که فرایند تهیه و تولید لواشک های خانگی درخونه تمام نکات بهداشتی رعایت شده است تا محصولی سالم و با کیفیت به دست مصرف کننده برسد و در عین حال ارزش غذایی محصول نیز حفظ شود.

 

لواشک های تولید شده در سایت درخونه به دست توانمند بانوان سرپرست خانوار تهیه و تولید شده است، برای اطلاع و سفارش لواشک خانگی می توانید به سایت درخونه مراجعه کنید.

1 نظر در “خواص لواشک خانگی و فواید بی نظیر آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *