خوردمان, سلامتی

همه چیز در مورد پفک سویق سالم و مقوی

تولید محصولات غذایی خانگی | خواص پفک سویق

آیا پفک سویق سالم است؟ تقریبا همه ما از مضرات و زیان هایی که تنقلات ناسالم داره با خبر هستیم؛ اما زرق و برق بسته بندی این محصولات در کنار طعم جذاب شون که به خاطر افزودن مواد شیمیایی ایجاد شده، باعث شده از بچه دو ساله گرفته تا حتی مادر و پدربزرگ هامون، همه عاشق این تنقلات بشند،اما چطوری میشه هم از خوردن این تنقلات لذت ببریم و هم یک خوردنی سالم و بدون مواد افزودنی رو داشته باشیم آیا تنقلات سالمی که بشه با اونها قیاس کرد وجود داره یا نه؟

امروز در این بخش از سایت درخونه می خوام شما را با یک محصول جدید آشنا کنم محصولی بسیار سالم و طبیعی که می تونه جایگزین بسیار مناسب، مقوی و خوشمزه ای باشه؛ هم برای بچه ها و هم برای بزرگترها.

سویق چیست؟

شاید شما دوست عزیزی که داری این مطلب میخونی برای بار اول است که اسم سویق میشنوی آیا می دونستی سویق چیه؟
سویق یک خوراکی بسیار ساده و در عین حال بسیار مفید بوده که از آرد کردن و تفت دادن انواع حبوبات و غلات  مختلفی مثل عدس، گندم، برنج و جو و حتی هسته های میوه بدست می یاد، تفت دادن این دانه ها باعث می شه که ارزش ماده غذایی تا بالاترین سطح ممکن حفظ بشه. سویق را می توان در خانه نیز درست کرد و همراه با شیر یا غذا بخورید.

در گذشته از این ماده غذایی برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌کردند. امروزه اما از سویق به‌عنوان یک مدل غذا یا مکمل غذایی استفاده می‌شود تا کودکان، نوجوانان، بزرگ‌سالان و زنان باردار برای تقویت سیستم بدن‌شان و حتی چاقی، از آن استفاده کنند.

سویق را می توان از هر دانه خوراکی، از حبوبات گرفته تا غلات تولید کرد. و بسته به اینکه آرد سویق از چه دانه ای تولید شده می تواند خواص متفاوتی داشته باشد.

به طور کلی می توان گفت از سویق می توان برای مهار و کنترل طبع، کاهش سطح استرس، از بین رفتن رطوبت معده، تقویت قوای جنسی، بهبود کم خونی، تقویت سیستم ایمنی زنان باردار، درمان لاغری مفرط و درمان بیماری های مرتبط با استخوان بهره برد.

 

محصولات خانگی | طرز تهیه آرد سویق در خانه

پفک سویق

سویق پفی یا پفک سویق یکی از تنقلات ارگانیک و سالم بوده که مواد تشکیل دهنده آن آرد گندم کامل (سویق گندم)، سویق نخود، نمک دریا و روغن آفتاب گردان گیاهی و طعم دهنده های طبیعی اون پودر گوجه، ادویه پاپریکا و پودر پیاز و جعفری هست.

پفک سویق بدون هیچگونه مواد شیمیایی، تراریخته و افزودنی های غیر مجاز بوده به خصوص برای رشد کودکان می تونه مفید باشه و به واسطه طعم بسیار نزدیک با محصولات دیگه بچه ها به راحتی با طعم آن انس می گیرند.

پفک سویق یکی از محصولات بدست آمده از سویق نیز می توان به عنوان میان وعده استفاده کرد. این محصول می تونه به عنوان یک میان وعده سالم برای کودکان یک انتخاب فوق العاده باشه و به واسطه ارگانیک بودن آن با خیال راحت می تونید از این تنقلات سالم برای فرزندان دلبندتون استفاده کنید.

همین الان می تونی پفک سویق سالم را از سایت درخونه سفارش بدی!

 

تنقلات | پفک سویق یا پفک ارگانیک چیست؟

بیشتر بدانید: لواشک خانگی بهتر است یا صنعتی؟

درست کردن سویق

برای درست کردن سویق دو روش وجود دارد.
• روش اول: در این روش، ابتدا دانه‌ها را آرد می کنند و سپس آرد را تفت می دهند.
• روش دوم، نخست دانه‌ها را تفت می دهند و سپس آن‌ها را آسیاب می کنند.
البته در دانه‌های سبوس‌دار مانند گندم و جو، در روش اول، برخی ابتدا سبوس را جدا و آرد می‌کنند و بعد هر کدام از آرد دانه و آرد سبوس را جداگانه تفت می‌دهند و سپس با هم مخلوط می‌کنند. آن‌ها این روش را بهتر می‌دانند؛ زیرا سبوس نسبت به خود دانه، به حرارت کمتری نیاز دارد و زود می‌سوزد.

خواص سویق برای کودکان

در طب سنتی سویق غذایی کامل و مغذی است و خواص دارویی فراوانی دارد و از آن میتوان به عنوان دارویی کاملا مفید و موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن، استحکام استخوان بندی، جلوگیری از پوکی استخوان و افزایش نیرو در نوجوانان و بزرگسالان اشاره کرد.

همواره یکی از دغدغه های مادران، تغذیه صحیح خانواده بخصوص بچه هاست، که علاوه بر جذاب بودن، مغذی نیز باشد. و انواع ویتامین ها و مواد مورد نیاز را به بدن برساند. سویق برای کودکانی که در سنین رشد هستند یک غذای کاملا سالم و مقوی بوده و موجب جبران کمبود آهن و فولیک اسید می شود و مصرف آن، فقر ویتامین های D و B در بدن را جبران می کنه. همچنین مصرف سویق عدس موجب افزایش فعالیت سلول های مغز شده و حافظه را تقویت می کنه.

برای آشنایی با انواع تنقلات سالم مخصوص کودکان می توانید مطلب میوه خشک خانگی و هر آنچه که باید راجع به آن بدانید! را نیز مطالعه بفرمایید.

طرز تهیه پفک سویق طبیعی

طرز تهیه پفک سویق طبیعی چندان هم سخت نیست و شما می توانید با تهیه ترکیبات لازم همچون سویق، نمک دریا و روغن این محصول را در خانه هم تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.
در تولید پفک سویق طبیعی به هیچ گونه مواد افزودنی و یا شیمیایی نیاز ندارید و جهت طعم دهی و رنگ دهی نیز می تونید از محصولاتی مفید و پرخاصیت همچون گوجه، هویج و سبزیجات استفاده نمایید که اغلب افراد ترجیح می دهند از پودر گوجه خشک و سبزی خشک شده استفاده نمایند.
بنابراین زمانی که خمیر خود را آماده کردید می تونید با ادویه مورد نظر ترکیب کرده و اندکی روغن به آن اضافه کنید و با اضافه کردن رنگ دهنده های ذکر شده در بالا، زمان سرخ کردن فرا می رسد.
علاوه بر سرخ کردن برخی افراد نیز ترجیح می دند جهت رژیمی کردن و کاهش روغن، آن را در فر آماده کنند.

ما در درخونه با استفاده از مواد طبیعی و ارگانیک و اقدام به تولید پفک سویق خانگی کرده ایم که ضمن داشتن طعم هیجان انگیز از سلامت کافی نیز برخوردار باشه. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با قیمت پفک سویق خانگی کلیک کنید.

دیدگاهی در مورد “همه چیز در مورد پفک سویق سالم و مقوی

  1. عمار گفت:

    سلام اگر میشه لطف کنید دقیق دستور پخت بفک سویقی را توضیح بدید ممنونم

  2. عمار گفت:

    سلام لطفاً بگید چطور باید پفک سویق درست کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *