خوردمان, سلامتی

شربت آبلیمو و رفع تشنگی روزه داری

تولید محصولات غذایی خانگی | طرز تهیه شربت عسل و آبلیمو

روزه داری و نخوردن آب و مایعات به مدت زیاد باعث تشنگی و کمبود آب در بدن می شود که می توان با درست کردن چند نوشیدنی ساده و خوردن آن ها در فاصله افطار تا سحر حس و حال بهتری داشته باشیم. از جمله نوشیدنی هایی که می توان به سادگی درست کرد و از نوشیدن آن ها لذت برد می توان به شربت آبلیمو اشاره کنیم، شربت آبلیمو به دلیل ویژگی هایی که داره یک ضد عطش فوق العاده است و می تواند تشنگی و کمبود آب بدن را در روزه داری یا در فصل گرمای تابستان از بین ببره. اگر در درست کردن این شربت به جای شکر از عسل استفاده کنیم این شربت به یک معجون شگفت انگیز تبدیل شده که باعث سلامتی و شادابی بدن می شه، اگر می خواهید در مورد شربت آبلیمو و رفع تشنگی روزه داری بیشتر بدانید در ادامه با سایت درخونه همراه باشین!

کمک به هضم غذا

یکی از خواص شربت آبلیمو و عسل، بهبود مشکلات گوارشی و کاهش نفخ بعد از غذاست، همچنین میزان صفرا یا اسید معده رو افزایش می‌ده که این به نوبه خود، باعث تجزیه آسان غذای دریافتی می شه، همچنین خوردن این شربت یکی از مشکلات شایع دستگاه گوارش در روزه داری که منجر به یبوست شده را تا حد زیادی کاهش می ده.

کمک به کاهش وزن

شربت عسل و آبلیمو با افزایش متابولیسم بدن به کاهش وزن کمک می‌کنه. همچنین با ایجاد احساس سیری کاذب، دریافت کالری رو پایین میاره، این نوشیدنی با تامین آب مورد نیاز بدن، باعث هیدراته ماندن بدن شده و این یعنی حفظ وزن سالم! حتی شربت آبلیمو و عسل گزینه خوبی برای جایگزینی با نوشیدنی‌های گازدار در برنامه غذایی هست، زیرا کالری کم تری نسبت به نوشیدنی های دیگه داره.

 

دفع سموم بدن

یکی دیگر از خواص شربت عسل و آبلیمو و رفع تشنگی روزه داری به دفع سموم بدن بر می‌گرده. این ویژگی بدن رو از رادیکال‌های آزاد و سموم دیگه که باعث بروز سرطان، جوش یا یبوست می‌شن، پاک می‌کنه. سبک زندگی‌های مدرن، عادات غذایی ناسالم، انواع آلودگی‌ها و مواد شیمیایی مضر از عواملی هستن که بر سلامت افراد تاثیر منفی دارن. بنابراین اگر در کنار روزه داری یک رژیم غذایی سالم رعایت بشه، این سموم که مسبب بسیاری از امراض و بیماری‌ها هستن به راحتی از بدن دفع می شند.

 

 

تولید محصولات طبیعی | خواص شربت آبلیمو و عسل

 

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی دیگر از خواص شربت آبلیمو و عسل که خیلی امروزه اهمیت پیدا کرده، افزایش ایمنی بدن در برابر عفونت‌های فصلی، حساسیت‌ها و بیماری‌های ویروسی هست. اگه این نوشیدنی رو هر روز مصرف کنین، قدم قابل‌توجهی رو در عدم ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا برداشتین.

 

شربت آبلیمو و رفع تشنگی روزه داری – دستور تهیه

 

برای تهیه این نوشیدنی به مواد خیلی ساده و در دسترس نیاز دارین. با ۲ قاشق چای‌خوری عسل خالص، ۲ لیوان آب ولرم و مقداری آبلیمو خانگی می توان این شربت عالی را آماده کرد، البته دقت داشته باشین که دمای آب نباید خیلی بالا باشه، چون ممکنه عسل خاصیت درمانی طبیعی رو از دست بده. شربت آبلیمو علاوه بر رفع تشنگی در حفظ شادابی و سلامت بدن هم موثره.

 

بیشتر بدانید: قیمت عسل طبیعی درخونه

 

 

نکات مهم در مصرف شربت آبلیمو و رفع تشنگی روزه داری

1. اگر سابقه حساسیت دارین یا مبتلا به بیماری‌های معده هستین، به صورت ناشتا اقدام به مصرف نکنین.
2. سعی کنین میزان مصرفتون خیلی کم و به صورت جرعه جرعه باشه که ترش نکنین و ریفلاکس معده نداشته باشین.
3. بعد از مصرف آبلیمو حتما دهان خود را با آب بشویید زیرا اسید آبلیمو می تواند به مرور زمان به مینای دندان آسیب بزنه.
4. مواد تهیه شده برای شربت باید تازه و باکیفیت باشن. توجه داشته باشین که در هنگام خرید محصولات گرفتار افراد سودجو نشین و مواد تقلبی رو به جای محصول باکیفیت خریداری نکنین.

 

کلام آخر

یکی از چیزهایی که در ماه رمضان در فاصله افطار تا سحر باید خیلی استفاده بشه آب است، اما نکته ای که باید بدانیم این است که باید خوردن مایعاتی مانند چای را به حداقل برسانیم زیرا باعث می شود کلیه ها آب بیشتری را از بدن دفع کنند و تشنگی در طول روز را افزایش می دهد.

بعضی از افراد طعم معمولی آب رو خیلی نمی‌پسندد برای همین از نوشیدن آب اجتناب می‌کند برای اینکه طعم آب متعادل بشه میتونیم چند قطره آب لیمو به آب اضافه کنیم، این نوشیدنی طعم دار می تونه برای آبرسانی به بدن در طول روز بسیار مفید باشه.

 

بیشتر بدانید: قیمت آبلیمو خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *