خوردمان, مطالب مفید

آشنایی با رب فلفل دلمه

تولید محصولات غذایی خانگی | خواص رب فلفل دلمه ای

رب فلفل دلمه یکی از مواد غذایی سالم می باشد که جزو محصولات خانگی و ارگانیک نیز می باشد. استفاده از محصولات سالم مانند رب خانگی و آرد حبوبات برای بدن انسان مفید می باشد.

سایت درخونه اطلاعات خوبی در زمینه مواد غذایی طبیعی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. در این بخش به بررسی این نوع رب خانگی و تاثیر آن بر سلامت می پردازیم.

    بیشتر بدانید: رب گوجه فرنگی خانگی بهتر است یا رب گوجه فرنگی صنعتی؟

آشنایی با رب فلفل دلمه

رب فلفل دلمه یک از مواد غذایی سالم می باشد که جزو محصولات خانگی و ارگانیک محسوب می شود. این رب دارای خواص غذایی متعددی می باشد که برای بدن انسان لازم و مفید می باشد.

شما با استفاده ازاین رب و تهیه آن، می توانید از انواع ویتامین ها و خواص درمانی این رب بهره مند شوید. همان طور که می دانید، استفاده از محصولات سالم مانند رب خانگی یا آرد حبوبات تاثیر مثبتی بر سلامت بدن دارد.

 پزشکان نیز بر استفاده از مواد خانگی مانند این نوع رب تاکید می کنند. همان طور که می دانید فلفل دلمه دارای خواص متعددی است و در بسیاری از غذاهای سنتی و مدرن استفاده می شود. همچنین از فلفل دلمه محصولات متنوع دیگری نیز تولید می شود که یکی از این محصولات پودر پاپریکا است که می توانید در مورد آن بیشتر بدانید.

بیشتر بدانید: پودر پاپریکا چیست و در چه غذاهایی استفاده می شود

 

برای تهیه آن نیاز هست که مواد اولیه لازم را تهیه کنید. مواد غذایی لازم جهت درست کردن این رب شامل فلفل دلمه، فلفل چیلی، سیر و روغن زیتون، پودر زیره، نمک و فلفل سیاه می باشد. البته می توانید از ادویه جات مورد علاقیتان نیز استفاده کنید.

 در ابتدا نیاز هست تا فلفل دلمه ها را شسته و تمیز کرده و خرد نمایید. سپس نوبت به سیر و فلفل چیلی می رسد. بعد از تمیز کردن این مواد غذایی، همه آن ها را داخل غذاساز انداخته و پودر نمایید.

برای اینکه رب فلفل دلمه خانگی شما بیش از اندازه سفت و خشک نباشد، از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون را در دمای ملایم قرار دهید تا حرارت مناسبی داشته باشد.

مرحله بعدی اضافه کردن پودر فلفل به درون روغن زیتون می باشد. به مدت 5 دقیقه می توانید روغن زیتون و پودر فلفل را ترکیب کرده و هم بزنید تا ماده مورد نظر به دست آید.

البته هنگام تفت دادن نیاز هست تابه و مواد غذایی موجود را هم بزنید تا نسوزند. آب موجود در پودر فلفل باید به طور کامل تبخیر شود.

بعد از حدود 5 الی 7 دقیقه نمک و ادویه جات مورد علاقه خودتان را اضافه کنید و به مدت 20 دقیقه بر روی گاز قرار دهید تا رب فلفل شما غلیظ شود.

بعد از عملیات پختن و تفت دادن، تابه مورد نظر را برداشته و در محیط سرد قرار دهید تا خنک شود. سپس آن را در یک ظرف شیشه ای تمیز درب دار بریزید و در داخل یخچال بگذارید.

فروش آنلاین محصولات غذایی | کاربرد رب فلفل دلمه ای

رب فلفل دلمه به عنوان یک طعم دهنده باعث لذیذ شدن غذا می شود

استفاده از فلفل چیلی تند کاملا اختیاری می باشد و هیچ اجباری برای استفاده از این فلفل در تهیه رب وجود ندارد. هنگام تهیه آن سعی کنید مواد غذایی مانند فلفل تند و ادویه جات و ترکیبات مواد مختلف را کاملا تفت دهید تا اثری از رطوبت بر روی رب باقی نماند.

در سایت درخونه اطلاعات کافی و جامعی در مورد مواد غذایی و مزایای آن ها ارائه شده است. وجود رطوبت در رب باعث فاسد شدن آن و ایجاد کپک و میکروب بر روی رب می شود.

از رب فلفل دلمه ای در چه غذاهایی می توان استفاده کرد؟

به طور کلی می توان گفت در همه غذاهایی که از رب گوجه استفاده می شود می توان از رب فلفل دلمه ای نیز استفاده کرد. به طور مثال از یک املت گوجه ساده گرفته تا ماکارونی، خورشت قیمه، انواع خوراک، انواع پاستا و فست فود از این رب می توان استفاده کرد. همچنین برای مرینت کردن گوشت یا مرغ می توان از رب فلفل دلمه ای به همراه انواع ادویه و نمک نیز به کار می رود. از این رب به عنوان طعم دهنده غذاها و وعده های مختلف استفاده می کنند که میزان تندی آن، بستگی به عوامل مختلفی دارد. رب خانگی فلفل دلمه برای غذاهای بسیاری قابل استفاده می باشد. در این میان در برخی غذاها مانند غذاهایی که از ترکیب مرغ در آن ها استفاده شده است، لازانیا و سوپ و ماکارونی نسبت به سایر غذاها، استفاده بیشتری دارد.

نکات مهم هنگام تهیه رب فلفل دلمه

در این قسمت به بررسی برخی نکات در مورد رب فلفل دلمه می پردازیم:

  • رب فلفل جزو خانواده سس و رب محسوب می شود.
  • مقدار زمان آماده و تهیه کردن آن در حدود 40 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد.
  • به عنوان یک طعم دهنده در مواد غذایی مختلف قابل استفاده می باشد.
  • در تمیز کردن فلفل دلمه ای نهایت دقت را داشته باشید.
  • استفاده از روغن زیتون در ظرفی که می خواهیم داخل آن، رب بریزیم.
  • دقت بالا و توجه به مسائل بهداشتی در تهیه رب فلفل دلمه ضروری است

تولید محصولات غذایی خانگی | چگونه رب فلفل دلمه ای درست کنیم

نگهداری از رب فلفل دلمه ای

به طور کلی در تهیه و آماده کردن رب فلفل دلمه بایستی به برخی نکات و مسائل ریز توجه کنید تا به بهترین شکل ممکن رب شما به دست بیاید.

رب فلفل دلمه جزو خانواده سس ها و رب ها محسوب می شود. مدت زمان آماده کردن رب فلفل برای 3 الی 4 نفر در حدود 1 ساعت زمان می برد که بایستی تمامی مراحل را به صورت دقیق انجام دهید.

عملیات شستشو و پاک سازی فلفل دلمه بسیار مهم می باشد. بهتر است که پس از تمیز کردن فلفل دلمه ها، آن ها را به صورت پودر شده در داخل یک سینی خشک در مقابل آفتاب بگذارید. قرار دادن جلوی آفتاب باعث می شود که هر نوع میکروب از روی فلفل دلمه از بین رفته و رطوبت آن گرفته شود.

وقتی فلفل دلمه مرطوب باشد و به صورت کامل خشک نشده باشد، باعث می شود که بعد از مدتی مواد داخل رب فاسد شوند و کپک بزنند. عدم رعایت چنین موردی باعث صرف هزینه های مختلف برای تهیه مجدد آن می شود.

هنگامی که رب شما آماده شد آن را در ظرف های تمیز و استریل شده ریخته و حتما در داخل یخچال نگهداری کنید.

رب فلفل دلمه ای را در یخچال می توان تا یک ماه و در فریزر تا 6 ماه نگهداری کرد.

برای جلوگیری از کپک زدن احتمالی رب فلفل دلمه ای می توان بعد از پر کردن شیشه از رب روی آن را با کمی روغن زیتون یا روغن مخصوص پخت و پز بپوشانید تا مانع نفوذ هوا به داخل رب شود.

همچنین به این نکته توجه کنید که بهتر است رب فلفل دلمه را در ظروف کوچک نگهداری کنید، زیرا در این حالت دیرتر خراب می شوند.

همچنین باید بدانید که بعد از باز کردن، حتما در یخچال و محیط سرد نگهداری کنید، زیرا در زمان کوتاهی خراب می شود. تا وقتی که از این رب استفاده نکرده اید سالم می باشد اما به محض باز کردن درب شیشه، حتما باید از آن مصرف کنید تا دچار فاسد شدگی نشود.

اگر احساس کردید رب شما خراب شده است یا تغییر طعم داده است، به هیچ وجه از آن استفاده نکنید، زیرا مسمومیت غذایی شدید ایجاد می کند.

 

تولید محصولات غذایی خانگی | طرز تهیه رب فلفل دلمه ای

رب فلفل دلمه در غذاهایی مانند ماکارونی و لازانیا بیشتر استفاده می شود.

علت تلخ شدن فلفل دلمه ای در غذا

بسیاری از اوقات وقتی از فلفل دلمه ای در غذا استفاده می کنیم غذای ما تلخ می شود، به نظر شما چگونه می توان جلوی این تلخی فلفل دلمه ای را گرفت.
اولین نکته ای که باید بدانید این است که فلفل دلمه ای ها دو نوع هستند، ته فلفل دلمه برجستگی هایی وجود دارد، فلفل دلمه ای هایی که چهار برجستگی در زیر خود دارند ماده هستند و طعم‌ شیرینی دارند ولی وقتی پخته می شوند تلخ می شوند و بهتر است بصورت خام در تهیه انواع سالاد مصرف شوند.
آنهایی که سه برآمدگی دارند از نوع نر بوده تخم کمتری دارد و تندتر است؛ بنابراین برای غذا پختن از آن استفاده می شود و در آشپزی کاربرد بیشتری دارد و بعد از پختن اصلا تلخ نمی شود و خوشمزه باقی می ماند.

خلاصه مطالب در مورد رب فلفل دلمه

در این بخش به خلاصه مطالب مربوط به این رب خانگی اشاره می کنیم:

  • دقت بالا هنگام کار
  • توجه به مسائل بهداشتی
  • رعایت میزان ترکیب مواد غذایی با یکدیگر
  • استفاده از روغن زیتون جهت ماندگاری بیشتر
  • استفاده از سیر به عنوان طعم دهنده به رب

  بیشتر بدانید: مواد غذایی سالم، ارگانیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *