خوردمان, سلامتی

دمنوش های پاییزی بهترین انتخاب برای تقویت ایمنی بدن

محصولات خانگی | خواص دم نوش

یک فنجان دمنوش خانگی با شاخه نبات پهلوش توی یک عصر پاییزی در کنار عزیزانت می تونه به بهترین خاطره هات تبدیل بشه که دلنشینی اون تا سال های سال توی ذهنت ثبت بشه …

با اومدن فصل سرما نوشیدنی های گرم مثل انواع دمنوش، چای یا قهوه آرامش خاصی به بدن می ده، علاوه بر اون می تونه خواص دارویی و ضد سرماخوردگی برای این فصل سرد سال به همراه داشته باشه.
در کنار آرام بخشی این نوشیدنی ها بعد از یه روز پرکار و پر استرس، دمنوش های پاییزی بهترین انتخاب برای تقویت ایمنی بدن در فصل های سرد سال می تونه باشه پس در این بخش از سایت درخونه با ما همراه باشید تا با این دمنوش ها و خواص آن بیشتر آشنا بشید.

 

10 دمنوش خانگی مناسب فصل پاییز

سردی و خشکی هوای پاییزی می تونه باعث به وجود آمدن دردهای مختلفی در بدن بشه؛ دردهایی مثل کمردرد، بیماری های پوستی، حساسیت و تورم مخاط های گوش و حلق و بینی و بهترین راه جلوگیری از این ناراحتی ها استفاده از دمنوش های پاییزی است که به راحتی می تونه بسیاری از این مشکلات را حل کنه.

 

۱_ دمنوش زنجبیل خانگی

دمنوش زنجبیل یک معجون فوق العاده و جادویی برای درمان انواع بیماری هاست. این دمنوش به دلیل وجود آنتی اکسیدان فراوان دارای خواص ضد تومور، ضد التهاب، ضد میکروب بوده، ضد درد است و برای تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین درمان سرماخوردگی و تنظیم دستگاه گوارش بسیار مفید خواهد بود.
دمنوش زنجبیل به همراه آبلیمو و عسل در هنگام سرماخوردگی می تونه به خوبی حالتان را جا بیاورد و به درمان علائم سرماخوردگی کمک می کنه.

 

۲_ دمنوش آویشن

دمنوش آویشن سرشار از ویتامین های A و C ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست و مصرف آن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.
دمنوش گیاهی آویشن به دلیل خواص ضد التهابی که دارد تا حد زیادی چرک و عفونت گلو را از بین می برد. از دیگر خواص آوین می توان به خاصیت خلط آور بودن اون اشاره کنیم که در درمان سرفه می تونه مفید باشه.

 

۳_ دمنوش میخک خانگی

دمنوش میخک فواید و خواص زیادی دارد، از کمک به سم زدایی کبد گرفته تا محافظت از بدن در برابر سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن به این گیاه نسبت داده شده. فواید اصلی دمنوش میخک توانایی اون در کاهش تب، رفع عفونت های پوستی و بهبود هضم غذا هست.

 

۴_ دمنوش نعناع

یکی دیگر از دمنوش های پاییزی برای تقویت سیستم ایمنی بدن دمنوش نعناع است، همچنین این دمنوش می تونه علائم سرما خوردگی مانند سوزش، درد، دشواری در تنفس و تولید خلط را تا حد زیادی کاهش می دهد.
یکی از بدترین عواقب سرماخوردگی زمانی است که مجاری تنفسی شما با انواع مختلف التهاب مسدود می شود. این کار می‌تواند فعالیت‌های روزمره و حتی خواب شمارا مختل کند و احتمالاً ضعیف و بی‌حال هم خواهید بود، اما یک‌راه عالی برای مبارزه با مشکلات تنفسی این است که قطعه بزرگی از نعناع را بخورید یا بجوید. به خاطر ماهیت ضدالتهاب برگ‌های نعناع، به‌احتمال‌زیاد مناطق قرمز و متورم درون دستگاه تنفسی شما در مدت کوتاهی با خوردن یک نعناع تازه تسکین پیدا می‌کنند.

 

۵_ دمنوش دارچین خانگی

دمنوش دارچین دارای خواص ضد میکروبی، آنتی بیوتیکی، ضد قارچی و ضد ویروسی است یعنی این که می‌تواند از سیستم ایمنی بدن حمایت کند و خطر ابتلا به بروز بیماری‌هایی مانند برونشیت، سرماخوردگی، گلو درد و ذات الریه را کاهش دهد.
همچنین می‌تواند به تازه شدن نفس شما کمک کند و با کشتن باکتری‌های مضر در داخل دهان، به سلامت دهان و دندان کمک کند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که دارچین به درمان بیماری‌های پوستی از جمله آکنه، قرمزی و سوزش، روزاسه و آلرژی‌های پوستی می‌تواند کمک کند.

 

6- دمنوش به لیمو 

دمنوش به لیمو می‌توان به رفع تپش قلب، سردردهای یک طرفه، سرگیجه، حالات عصبی و خستگی‌های روحی کمک می کنه. سابقه طولانی به لیمو در درمان سرماخوردگی، تب، اسپاسم و بی خوابی و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

۷_دمنوش پونه خانگی

از دمنوش پونه برای درمان سرماخوردگی، زکام، سردردها، مشکلات گوارشی، کم کردن تب خفیف، تسکین گلودرد و برای بهبود نفخ شکم استفاده می‌شود. این دمنوش برای پاییز مناسب است زیرا هنگام سرماخوردگی این چای به دلیل داشتن مقدار زیادی منتول خاصیت خلط آوری دارد و به تخلیه‌ی ترشحات انباشته شده در ریه‌ها کمک می‌کند و برای کسانی که از مشکلات تنفسی رنج می‌برند، مفید است.

 

 

محصولات خانگی | خواص دمنوش پونه

8-دمنوش به

دم‌نوش به نه ‌تنها معطر و خوش‌طعم است بلکه خواص و مزایای بسیار زیادی نیز داره، این میوه منبع خوبی از ویتامین سی است که به افزایش ایمنی بدن کمک می کنه، همچنین دارای خواص ضد آلرژی نیز هست.
همچنین فنول های موجود در این میوه با فعالیت‌های ضدویروسی قوی و خواص آنتی‌اکسیدانی که دارند، برای سرماخوردگی و سایر بیماری‌های ویروسی از بدن محافظت می‌کنند.

 

 

بیشتر بدانید: خواص چای به برای سلامتی

 

 

9_دمنوش خانگی اسطوخودوس

یک رژیم سلامت زمستانی، علاوه بر حمایت از سیستم ایمنی باید استرس را هم مدیریت کند، از آن جایی که تعطیلات زمستانه و جنب و جوش و پرخوری‌های آن به خصوص غذاهای چرب می‌تواند روال عادی زندگی را به هم بزند، بهتر است از این چای سنتی به عنوان آرام بخش و بهبود خواب خود استفاده کنید.
اگر اسطوخودوس را به همراه بابونه که یکی دیگر از چای‌های حمایت کننده سیستم عصبی است، میل کنید، می توانید همزمان از خواص هر دوی آن‌ها بهره‌مند شوید.

 

10- دمنوش خانگی بابونه

بابونه به عنوان یک گیاه قدیمی و البته پر مصرف شناخته شده است. دمنوش بابونه به عنوان یک دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن به شمار می رود.

البته خواص دمنوش بابونه به علت مواد موجود در ترکیبات گیاه بابونه است. بهتر است بدانید در ترکیبات بابونه مواد معدنی همچون منگنز، منیزیم، مس، ویتامین A، پتاسیم، آهن و… به وفور یافت می‌شود. وجود این مواد در ترکیبات بابونه سبب شده تا مصرف دمنوش آن برای سلامتی بسیار مفید باشه. با مصرف این دمنوش مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن می توان از خواص بی نظیر گیاه بابونه بهره‌مند بشید.

کلام اخر

در فصل های سرد سال، احتمال مبتلا شدن به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی بسیار رایج هست و بهتره با نوشیدن دمنوش های مقوی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بیماری ها دور بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *