خوردمان, مطالب مفید

چه خوراکی های برای میان وعده مدرسه بچه ها مناسب هست؟

تولید محصولات خانگی | میان وعده سالم برای تغذیه بچه ها در مدرسه

همه ما از اهمیت تغذیه سالم اطلاع داریم! اینکه خوردن غذاهای سالم در حفظ سلامت بدن بسیار موثر هست و از بروز بسیاری از بیماری های قلبی، سکته های زودرس و سرطان ها پیشگیری کنه. رژیم غذایی سالم فواید بسیار زیادی داره اما این رژیم در بچه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که کودکان در سن مدرسه در حال رشد و نمو و تکامل هستند و رعایت یک رژیم غذایی متعادل و استفاده از تمام گروه های غذایی برای آنها ضرورت پیدا می کند. در نتیجه می توان گفت عادات غذایی سالم و استفاده از میان وعده های مناسب می تواند به طور چشمگیری عادات سالم غذایی رو در کودکان نهادینه کرده و این قشر از جامعه در بزرگسالی کمتر دچار مشکلات جدی شوند.
امروز در این مقاله سعی داریم بگیم چه خوراکی های برای تغذیه مدرسه بچه ها مناسب هست؟ پس در این قسمت از سایت درخونه همراه ما باشید.

میان وعده مدرسه بچه ها برای والدینی که دارای بچه هایی در سن مدرسه هستند، اهمیت بسیار زیادی دارد. یک میان وعده مدرسه بچه ها علاوه بر خوشمزه بودن باید انرژی زا و مقوی باشد. زیرا بدن بچه ها بعد از یک ساعت درس خواندن، به انرژی و قند لازم نیاز دارد. و یک میان وعده مناسب می تواند این انرژی را برای ساعت های دیگر درس خواندن فراهم کند.

 

استفاده از میوه ها و سبزیجات

میوه ها و برخی از سبزیجات می تواند یک میان وعده سالم برای بچه ها بوده و بسیاری از ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن کودکان می تواند از این طریق تامین شود.
سبزیجاتی مثل هویج، گوجه و کاهو می تواند گزینه های بسیار مناسبی باشد، همچنین استفاده از میوه های فصل پاییز و زمستان که سرشار از ویتامین C هستند و می تواند سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت کرده و از بروز سرماخوردگی یکی از بیماری های شایع این فصل از سال جلوگیری کند.

 

تهیه محصولات غذایی خانگی | میان وعده بچه ها در مدرسه

شیر و کشک

همان گونه که می دانید شیر و کشک یکی از مواد غذایی سرشار از ویتامین و مواد مغذی مورد نیاز بدن است. این مواد غذایی فواید بسیار زیادی برای سلامت جسمی فرزند دلبند شما دارد. چرا که کلسیم موجود در شیر و کشک علاوه بر استحکام استخوان ها، باعث سریع تر شدن روند رشد و نمو کودکان خواهد شد. و حتی در سنین میانسالی و سالمندی به حفظ تعادل بدن کمک می کنه، پس از همین الان کودکان خود را به استفاده از شیر و کشک عادت دهید.

 

فروش اینترنتی محصولات خانگی | بهترین میان وعده تغذیه بچه ها در مدرسه

میوه خشک

میان وعده مدرسه باید ویژگی های خاصی داشته باشه. بهترین میان وعده مدرسه انتخابی که نه تنها خوشمزه باشد، بلکه باید حمل و نگه داری هم در کیف مدرسه راحت باشد، انواع میوه خشک شده می تواند گزینه مناسبی برای بچه ها در مدرسه باشد. زیرا هم سبک بوده و هم انرژی مورد نیاز بدن بچه ها را تامین می کند. میوه های خشک با توجه به نوع میوه دارای طعم های مختلفی می باشد که بر طبق سلیقه بچه ها می توان تهیه کرد.

 

بیشتر بدانید: خواص میوه خشک خانگی

لقمه های نان و پنیر

بله همین لقمه های نان و پنیریکی از بهترین و همیشگی ترین میان وعده مدرسه بچه ها می حساب می آید، این لقمه ها سالم و بهداشتی هست و می توان برای تنوع در آن از گردو، خیار، گوجه، سبزی خوردن، خرما، حلوا ارده، عسل نیز استفاده کنیم.

لواشک

لواشک اگر به صورت بهداشتی و ترجیحا خانگی تهیه بشه می تونه یک میان وعده خوب و مناسب برای کودکان باشه. ولی از آنجایی که آنها نسبت بـه میوه های تازه دارای کالری بیشتری هستند، جهت جلوگیری از بـروز چاقی باید از زیاده روی در مصرف آنها خودداری کرد. همچنین به دلیل اینکه لواشک دارای اسیدیته بالا هست و معمولا کودکان آن را داخل دهان کنار دندان نگاه داشته و به آرامی می مکند این اسیدیته بالا در دراز مدت به مینای دندان آسیب می رساند. بنابراین توصیه می شه پس از خوردن آن حتما مقداری آب بنوشید.

از این قسمت می توانید انواع لواشک خانگی درخونه را مشاهده نمایید.

 

ذرت بو داده خانگی

با توجه به اینکه مصرف چیپس و پفک های کارخانه ای در کودکان افزایش پیدا کرده، ذرت بو داده می تواند جایگزین مناسبی برای آن ها باشد. فیبر بالا در پاپ کورن می تواند به هضم غذا کمک کرده و در پیشگیری و درمان یبوست و اسهال موثر باشه. اما باید این نکته را در نظر گرفت وجود نمک و روغن اضافی در ذرت بو داده می تواند از ارزش غذایی این ماده کم کنه.

در پایان پدرها و به ویژه مادرها باید به داشته باشند که لقمه و خوراکی های سالم و بهداشتی که شما به عنوان میان وعده مدرسه برای فرزندانتان انتخاب و تهیه می کنید، رقبای بسیار زیادی دارند. این رقبا مضر بودن خود را در پشت ظاهر فریبنده انواع بسته بندی های فانتزی خود پنهان کرده اند. پس تلاش کنید تا خوراکی هایی که برای فرزند دلبندتان تهیه می کنید ظاهر جذاب و متنوع باشه.

1 نظر در “چه خوراکی های برای میان وعده مدرسه بچه ها مناسب هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *