آشپزی, خوردمان

راز و رمز تهیه یک ماکارونی خوشمزه

تولید محصولات غذایی | راز خوشمزه شدن ماکارونی چیست؟

ماکارونی از آن دسته غذاهایی است که اکثر افراد آن را دوست دارند، به خصوص کودکان به خاطر شکل ظاهری و خوش خوراک بودن آن عاشق این غذا هستند؛ علاوه بر اینکه یک ماکارونی خوشرنگ و قرمز می تواند بسیار اشتهاآور باشد؛ ترکیب ادویه ها، شکل و سفت نبودن و خمیری نشدن رشته های ماکارونی را هم در خوش طعم شدن آن باید در نظر داشته باشید. امروز در مجله درخونه قصد داریم راز و رمز تهیه یک ماکارونی خوشمزه را به شما بگوییم. پس با ما همراه باشید.

راز خوشمزه شدن ماکارونی

  • قبل از هر چیز بهتر است بدانید که طعم خوشمزه ماکارونی به مایه آن است پس سعی کنید حتما از سیر و رب فلفل دلمه ای و پودرآویشن ویا حتی از پودر تخم گشنیز در مایه ماکارونی استفاده کنید تا مزه بهتری بگیرد.

 

  • اگر قرار است مایه ماکارونی را با سویا درست کنید بهتر است بدانید چطور سویا‌ها را به عنوان مایه ماکارونی، آماده کنید. یکی از نکات خوشمزه شدن ماکارونی با سویا این است که سویا‌ها را در مقداری آب یا شیر خیس کنید. خیس کردن سویا در شیر طعم لذیذی به سویا می‌بخشد و طعم خاص سویا را که برای برخی خوشایند نیست، کاملا از بین می‌برد.سویا را بعد از ۲ یا ۳ ساعت، در آبکش بریزید. هر چه سویا بیشتر بماند، هم طعم بهتری می‌گیرد و هم موقع پخت، نفخ آن گرفته خواهد شد. اگر طعم سویا را به هر دلیلی دوست ندارید، می‌توانید از گوشت چرخ‌کرده مخلوط گوسفند و گوساله در آن استفاده کنید. حتی گوشت چرخ‌کرده را با سویا هم می‌توان مخلوط کرد.

 

  • استفاده ار مواد دیگر، مثل قارچ، فلفل دلمه یا سوسیس می‌تواند به مایه ماکارونی، طعم خاص‌تری بدهد. حتی می‌توانید از مقداری سبزی معطر تازه یا خشک، در مایه ماکارونی نیز استفاده کنید.

 

  • همچنین استفاده از پنیر پارمزان رنده شده روی ماکارونی در هنگام سرو، یکی دیگر از رازهای خوشمزه شدن ماکارونی با سویا یا گوشت چرخ کرده است که با آن می‌توانید حسابی خودتان و اطرافیانتان را غافلگیر کنید. چند پر ریحان تازه و حتی تکه‌های مرغ یا سوسیس خانگی گوشت یا مرغ نیز می‌توانند ماکارونی شما را خوش عطرتر کند.

نکات و راز و رمز تهیه یک ماکارونی خوشمزه و خوش فرم

 

1- اولین نکته ای که برای تهیه یک ماکارونی خوش فرم باید بدانید این است که اگر نشاسته ماکارونی به خوبی از آن خارج شود ماکارونی شما خوشمزه تر می شود چون به راحتی سس ماکارونی به خرد آن رفته و مزه فوق العاده ای می گیرد. برای همین وقتی ماکارونی پخت باید به وسیله آب سرد خوب آن را آبکش کنید تا نشاسته های آن خارج شود و هم با دست ماکارونی ها را باز کنید تا به یکدیگر نچسبد و ماکارونی را بد فرم نکند.

2- – به هنگام پخت ماکارونی در قابلمه آب جوش، از نمک ، زردچوبه و روغن استفاده کنید تا از وا رفتن و چسبندگی ماکارونی جلوگیری کند.

3- سعی کنید از ماکارونی های با قطر کم استفاده کنید چون هم تایم پخت کمتری دارد و هم میزان نشاسته آنها کمتر است.

4- وقتی آب قالبمه جوش آمد و شما می خواهید ماکارونی را با آن اضافه کنید ابتدا مقداری آبلیمو اضافه کنید و سپس ماکارونی ها را اضافه کنید این کار باعث می شود ماکارونی مزه بهتری بگیرد و حتما به ماکارونی در حال جوش نمک اضافه کنید تا ماکارونی مزه خوبی بگیرد.

5- قابلمه ای که برای جوشاندن ماکارونی در آن استفاده میکنید باید بزرگ باشد تا نشاسته های ماکارونی بعد از جدا شدن از ماکارونی دوباره به خرد ماکارونی نرود و باعث چسبندگی ماکارونی نشود.

6- وقتی ماکارونی را درون قابلمه آب جوش می ریزید توجه داشته باشید که نباید ماکارونی ها را زیاد هم بزنید چون باعث می شود ماکارونی شما خمیر شود.

7 – برای اینکه ته دیگ سیب زمینی ویژه ای داشته باشید که به راحتی از قابلمه جدا شود شما باید ابتدا سیب زمینی ها را مقداری با روغن زیتون سرخ کنید و سپس مقداری کنجد به ته قابلمه بریزید و سیب زمینی ها را روی آنها قرار دهید. این کار باعث می شود سیب زمینی ها خوش رنگ تر شود و به راحتی از قابلمه جدا شود.

 

 

برای قرمز شدن ماکارونی چه کنیم؟

برای اینکه ماکارونی شما خوش رنگ و رو شود باید چند نکته مهم را رعایت کنید:

  • اول اینکه از رب با کیفیت و خوشرنگ در هنگام پخت ماکارونی استفاده کنید سپس باید 2 الی 3 دقیقه رب گوجه‌فرنگی را به خوبی در روغن تفت دهید تا رنگ باز کند. زمانی که رب گوجه‌فرنگی خام باشد، رنگ و روی خوبی به ماکارونی نمی دهد. علاوه بر ماکارونی شما باید ادویه ها را به خوبی تفت دهید تا رنگ خوبی به ماکارونی بدهد.

 

جهت خرید رب گوجه فرنگی خانگی کلیک کنید.

 

  • بعضی ها تمایل دارند تا در ماکارونی خود، دارچین و زنجبیل بریزند. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، بهتر است تا از پودر آن استفاده نکنید. زیرا پودر دارچین و زنجبیل باعث تیره شدن رنگ غذا می‌شود. شما می‌توانید زنجبیل تازه را در مواد ماکارونی رنده کنید و یا چوب دارچین را در یک لیوان آب بیندازید و پس از یک ساعت آن را به مواد ماکارونی اضافه کنید. به خاطر داشته باشید بعضی از ادویه ها باعث کدر شدن رنگ ماکارونی می‌شوند.

 

  • یکی دیگر از ادویه هایی که می تواند به خوشرنگ شدن ماکارونی شما کمک کند، پودر پاپریکا است که علاوه بر اینکه رنگ قرمز خوشرنگی به ماکارونی شما می دهد در خوش عطر و طعم شدن آن نیز موثر است.

جهت خرید پودر پاپریکا خانگی کلیک کنید.

  • اگر طرفدار غذاهای کمی تند هستید، می‌توانید با فلفل بیبر و استفاده از آن هم رنگی عالی به ماکارونی خود بدهید و از عطر و تندی ملایم آن لذت ببرید.

 

  • بعضی از افراد برای اینکه رشته‌های ماکارونی به یکدیگر نچسبند، در آب ماکارونی مقداری روغن میریزند. اگر می‌خواهید ماکارونی شما خوش رنگ و قرمز شود، بهتر است تا در آب ماکارونی روغن نریزید. روغن باعث می‌شود تا مواد میانی ماکارونی به رشته‌های ماکارونی جذب نشوند و رنگی که باید را به خود نگیرند. به جای این کار شما می‌توانید در آب ماکارونی مقداری زردچوبه و مقداری زعفران بریزید. به خاطر داشته باشید این مقدار باید بسیار کم باشد.

 

  • برای اینکه ماکارونی عطر و رنگ بی نظیری بگیرد یک قاشق چایخوری زعفران دم کرده به مایه آن اضافه کنید.

 

  • وقتی ماکارونی و مواد را در قابلمه می‌ریزید، ترتیب لایه‌ها را رعایت کنید. هر چه که این لایه‌ها نازک‌تر باشند، موقع مخلوط کردن و در پایان یکدست‌تر خواهند شد. روی سیب‌زمینی را ابتدا یک لایه ماکارونی، سپس یک لایه سس و باز ماکارونی… این ترتیب را حفظ کنید تا مواد تمام شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *