آشپزی, خوردمان

معرفی چند ادویه ترکیبی فوق العاده

محصولات خانگی | ادویه های ترکیبی مناسب انواع غذا

ادویه یکی از افزودنی های مهم غذاست که بدون آن غذا طعم و در بعضی موارد رنگ مطلوبی ندارد؛ هر آشپزی در ابتدای امر برای طبخ غذا به ادویه نیاز دارد، ادویه ها انواع مختلفی دارند هر یک از آن ها نیز خواص و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا می باشد. در این میان نوع دیگری از ادویه ها به نام ادویه جات ترکیبی وجود دارند، از مخلوط کردن نسبت مشخصی از ادویه جات با دیگر به دست می آیند و علاوه بر داشتن خواص تمامی آن ادویه جات، هر یک برای پخت و طبخ نوع خاصی از غذاها و خوراک ها به کار برده می شوند. حال که با اهمیت ادویه آشنا شدید می خواهیم شما را با چند نوع ادویه ترکیبی آشنا کنیم پس در ادامه مطلب با مجله درخونه همراه باشید.

ادویه مخصوص مرغ و ماهی

ادویه مخصوص مرغ و ماهی با ترکیبات بی نظیرش می تواند بوی زهم مرغ و ماهی را به خوبی گرفته و طعم مطلوبی به غذا بدهد. این ادویه از ترکیباتی مانند زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل سفید، تخم گشنیز، پاپریکا، زنجبیل و غیره تشکیل شده که با درصد خاصی از هر ادویه با هم ترکیب شده و می تواند طعم خوبی به انواع مرغ و ماهی بدهد. این ادویه را تا 18 ماه در جای خشک و خنک و به دور از نور خورشید می توانید نگهداری کنید. برای پختن مرغ و ماهی فقط کافیست مقدار مناسبی از این ادویه را اضافه کرد و دیگر نیازی به هیچ ادویه جداگانه دیگری نیست.

برای خرید انواع ادویه های خانگی در بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت کافیست روی لینک ادویه مخصوص مرغ و ماهی بزنید.

ادویه ایتالیایی

ادویه ایتالیایی یک ادویه ترکیبی فوق العاده است که آن را برای استفاده در غذاهای ایتالیایی از جمله پیتزا، اسنک، اسپاگتی، ماکارونی، لازانیا و انواع سالاد به کار می برند. ترکیبات آن شامل فلفل سفید، فلفل‌ سیاه، پر لیمو‌ عمانی، هل، دارچین، تخم گشنیز، پودر لیمو ترش، زیره، ریحان بنفش، کرفس، شنبلیله، سبزی ‌های معطر و غیره است که با مقدار مشخصی با هم ترکیب شده و می تواند طعم غذاهای شما را به نحو مطلوبی تغییر دهد. ادویه ایتالیایی را می توانید تا 18 ماه در جای خشک و خنک و به دور از نور خورشید نگهداری کنید. ادویه ایتالیایی را می توانید در زمان طبخ یا سرو غذا بر روی آن ریخته و از عطر و طعم بی نظیر آن لذت ببرید. به خاطر داشته باشید که میزان ادویه نباید بیشتر از 2 برابر نمک مصرف شده در غذا باشد.

ادویه ترکیبی پلویی

ادویه ترکیبی پلویی را به منظور طبخ انواع پلو به کار می برند. ترکیبات این ادویه ترکیبی شامل زردچوبه، زنجبیل، پودر سیر، پودر پیاز، گل سرخ، تخم گشنیز، زیره، دارچین، جوزهندی، میخک، سبزی های معطر و برخی مواد دیگر بوده و بهترین زمان برای مصرف آن، در زمان طبخ یا سرو پلو می باشد. بهتر است این ادویه را در هنگام سرو و به میزان دلخواه بر روی پلو بپاشید اما مقدار آن بیش از 2 برابر نمک به کار رفته در برنج نباشد. شما می توانید ادویه پلویی را تا 18 ماه در جای خشک و خنک و به دور از نور خورشید نگهداری کنید.

ادویه تندوری

ادویه تندوری عموما برای پخت غذاهایی که شامل گوشت سفید همانند جوجه، بال، کتف و غیره می باشند و یا گریل نمودن موادغذایی، به کار می برند تا بوی نامطلوب گوشت را از بین ببرد، طبع سرد گوشت را تعدیل سازد و عطر و طعم خاصی به آن بیفزاید. ترکیبات ادویه تندوری شامل فلفل چیلی، پاپریکا، فلفل قرمز، نمک دریا، پودر سیر، زردچوبه، خردل، زیره سبز، زیره سیاه و غیره می باشد و بهترین زمان و نحوه مصرف آن، در زمان آماده سازی مواد اولیه و به روش مرینت است. برای استفاده از این ادویه، 10 گرم از آن را با 10 گرم روغن زیتون یا روغن کنجد و یا روغن مایع، مخلوط کرده و تکه ‌های مرغ را کاملاً به آن ها آغشته نمایید.
در ادامه، آن ها را حداقل 8 ساعت در یخچال قرار دهید و به روش دلخواه خود بپزید. با این کار شما دیگر به افزودن هیچ ادویه ای نیاز نخواهید داشت. به علاوه، شما می توانید این مواد را به تکه های مرغ نیز تزریق کرده و از طعم خاص و جدید آن لذت ببرید.

برای خرید ادویه در بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت کافیست روی لینک ادویه جات درخونه بزنید.

ادویه ترکیبی خورشتی

ادویه خورشتی را می توان برای انواع خورشت‌ها به جز خورشت قرمه‌ سبزی به کار برد! ترکیبات ادویه خورشتی شامل زردچوبه، زنجبیل، فلفل ‌قرمز، فلفل ‌سیاه، پاپریکا، تخم گشنیز، دارچین و سبزی‌های معطر است و 18 ماه در جای خشک و خنک ماندگاری دارد. بهترین زمان برای مصرف این ادویه، بصورت دو مرحله ای می باشد، ابتدا هنگام پخت و تفت مواد اولیه نیمی از مقدار مورد نیاز ادویه را اضافه نمایید. سپس در نقطه جوش خورشت باقیمانده ادویه را اضافه می کنیم تا دمای بالای خورشت باعث باز شدن ذرات ادویه و فعل و انفعال کامل و اثربخشی 100% آن شود و تمامی بخش های آن را تحت تاثیر قرار دهد.

ادویه فلافل

فلافل یکی از ساندویچ های محبوب و پرطرفدار است که برخی افراد ترجیح می دهند آن را در منزل و با مواد دلخواه و مورد تایید خود طبخ نمایند. در این میان یکی از مهم ترین نکات برای تهیه یک فلافل خوشمزه، استفاده از ادویه جات مناسب است. ادویه فلافل انعکاس، شامل ادویه جات گوناگونی ازجمله زیره سبز، زنجبیل، ادویه کاری، فلفل قرمز، تخم گشنیز، پودر سیر، پودر پیاز و غیره می باشد و شما می‌توانید برای هر 500 گرم از مواد اولیه فلافل، 20 گرم ادویه فلافل را به مواد اولیه بیفزایید. بهترین زمان برای مصرف ادویه فلافل نیز قبل از پخت و زمان آماده سازی مواد آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *