سلامتی

خواص معجزه آسای انواع میوه خشک

تولید محصولات خانگی | خواص انواع میوه خشک خانگی

فواید سیب خشک برای بدن

سیب خشک و شادابی پوست

با استفاده از میوه خشک سیب می توان ناراحتی های شایعی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست، رنگ پریدگی و بسیاری از بیماری‌های پوستی طولانی و مزمن را از بین برد یا نشانه‌های آن را کاهش داد . لازم به ذکر است که این قابلیت سیب خشک به دلیل وجود ریبوفلاوین ویتامینC وA مواد معدنی مانند آهن ، منیزیم، کلسیم و پتاسیم می باشد.

تنظیم فشار خون با سیب خشک

خوردن میوه خشک سیب و حتی بو کردن سیب خشک باعث کاهش فشار خون می شود.

سیب خشک برای سلامتی لثه ها

اسیدهای موجود در سیب خشک هنگام جویدن باکتری های دهان را از بین برده و دندان ها و لثه ها را تمیز میکند . جویدن یک سیب خشک مانند این است که از یک مسواک طبیعی استفاده کنیم. مطالعات نشان می دهند که سیب خشک قادر است است ذرات غذایی باقی مانده در پشت دندان ها و لثه ها را پاک کرده و فساد دندان و بیماریهای لثه را از شما دور سازد. مواد مغذی موجود در سیب خشک باعث تقویت ساختار دندان ها میشود‌ مینای دندان ها را محکم تر می سازد و جرم گرفتن دندان ها جلوگیری می کند. جویدن سیب خشک از عضلات فک را قوی‌تر می‌سازد. آب سیب خشک تازه بدون هر مکملی به دلیل اثرات ضد التهاب و مواد موجود در آن دهانشویه ساده و طبیعی محسوب می‌شود .

درمان نقرس و درد مفاصل با سیب خشک

یکی از بیماری هایی که به طور مشخص به علت بخوری و مصرف مداوم منابع حیوانی و الکل بروز می‌کند درد مفاصل و نقرس است ‌. البته آمادگی ابتلا به این بیماری ارثی است. برای جلوگیری از گسترش و طولانی شدن بیماری پیروی از برنامه غذایی فاقد گوشت و چربی لازم است. همچنین سیب خشک میوه بسیار با ارزش است چرا که هم چربی چندانی ندارد و هم موجب کاهش اوره می گردد.
سیب خشک خام یا پخته مانع تشکیل اسید اوریک در بدن میشود و پس از مصرف آن مقدار کلیه اسیدهای ادرار به ویژه اسید فرمیک افزایش می یابد. از این رو مصرف آن برای مبتلایان به درد مفاصل و نقرس توصیه می گردد.

سیب خشک آرام بخش طبیعی

دم کرده پوست سیب خشک که با اندکی عسل شیرین شده باشد نوشیدنی آرام بخشی است. خوردن سیب خشک خام نیز تأثیر آرام بخشی بر دستگاه اعصاب دارد . علاوه بر می تامین های گروه B منیزیم و فسفر و برخی عناصر دیگر موجود در سیب خشک اثر آرامشی بر اعصاب دارد . همچنین شیرینی سیب خشک و جویدن آن نیز باعث انبساط عضلات منقبض صورت میشود.

 

خواص و فواید پرتقال خشک برای بدن

پرتقال به دلیل خواص بالایی که دارد می تواند گزینه مناسبی برای تنظیم کلسترول خون به شمار رود. مصرف روزانه پرتقال خشک برای کاهش کلسترول بد خون LDL و افزایش HDL یا همان کلسترول خوب خون مفید خواهد بود.

خواص ضد سرطانی پرتقال خشک

مطالعات نشون می دن که لیمونن و لیمونین پرتقال فعالیت آنزیم گلوتاتیون اس ترانسفراز رو افزایش می دن. گلوتاتیون ترانسفرازها از خانواده ی آنزیم های سم زدا هستن و ترکیبات طبیعی و خارجی سمی رو از طریق تری‏پپتید گلوتاتیون سم زدایی می‏کنن. این ترکیبات (لیمونن و لیمونین) رشد و افزایش سلول های سرطانی و تومور رو مهار می کنن و خطر ابتلا به سرطان ها به خصوص سرطان های ریه و سینه رو کاهش می دهد.

 

پرتقال خشک و خاصیت ضد درد

در پرتقال خشک ترکیبات لیمونن وجود دارد که می تواند اثر ضد درد و ضد التهابی این میوه خشک رو افزایش دهند و از این طریق به کاهش درد و التهاب کمک می کند.

 

بهبود عملکرد قلب و عروق با پرتقال خشک

پرتقال خشک پتاسیم بسیار بالایی دارد در نتیجه خطر ابتلا به فشار خون بالا و سکته رو کاهش می دهد، همچنین فولات موجود در پرتقال از خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کم می کند. مصرف روزانه این میوه خشک می تواند خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

جلوگیری از کم خونی با پرتقال خشک

کم خونی نوعی بیماری است که با کمبود گلبول های قرمز یا هموگلوبین مشخص می شود و توانایی اون رو در حمل اکسیژن کاهش می یابد. این بیماری غالباً به دلیل کمبود آهن ایجاد می شود. اگرچه پرتقال منبع خوبی از آهن نیست، اما منبع عالی اسیدهای آلی مانند ویتامین C (اسید اسکوربیک) و اسید سیتریک است.
ویتامین C و اسید سیتریک می توانند جذب آهن بدن رو از دستگاه گوارش افزایش بدهند، اگر پرتقال با غذای غنی از آهن مصرف شود، ممکن است از کم خونی جلوگیری کند.

 

 

 

تولید محصولات خانگی | خواص انواع میوه خشک خانگی

 

 

 

خواص کیوی خشک برای بدن:

کیوی خشک به دلیل مزه ی ترشی که دارد در بین کودکان و نوجوانان بسیار محبوب است. این میوه دارای چربی و کالری کمی است ولی مقدار زیادی مواد معدنی و فیبر دارد.
این میوه خشک دارای خواص ویژه ای است که می توان از آن چیپس کیوی نیز استفاده کرد و ماندگاری بالایی نیز دارد. این میوه دارای ویتامین های A ، E، C، D، ویتامین های گروه B، فسفر، آهن، پتاسیم، منیزیم، مس، فیبر می باشد.

 

حفظ سلامت پوست با مصرف کیوی خشک

از آنجایی که کیوی خشک سرشار از ویتامین E است، باعث حفظ رطوبت پوست می شود و به بازسازی سلول های پوست کمک می کند، سبب افزایش انعطاف پذیری پوست و جوان سازی پوست می گردد. علاوه براین داشتن مقادیر بالای ویتامین C و آمینو اسید در کیوی خشک موجب می شود تا مصرف آن پوست را در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت کند.

 

کیوی و تقویت بینایی چشم

کیوی خشک دارای مقادیری از ویتامین E و پیش سازهای ویتامین A می باشد، به همین سبب برای تقویت سلول های دستگاه بینایی موثر می باشد.

 

خواص آنتی اکسیدانی کیوی خشک

کیوی خشک سرشار از ویتامین C است، ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی به حساب می آید و به شکلی که قدرت آن در خنثی سازی رادیکال های آزاد، از کیوی یک ماده غذایی ویژه ساخته است و در کاهش خطر ابتلا به سرطان مفید خواهد بود.

 

مصرف کیوی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

کیوی دارای مقدار بسیار زیادی اسیدفولیک و ویتامین C است. خوردن این میوه ی خشک کیوی مقاومت بدن را در مقابل انواع سرماخوردگی افزایش می دهد. علاوه بر این ویتامین C و اسیدفولیک، دو ماده ای هستند که رشد گلبول های قرمز، سفید و پادتن ها را افزایش می دهد و در نتیجه مقاومت بدن در مقابل بیماری های ویروسی را بالا می برد.

 

کاهش وزن و لاغری با مصرف کیوی خشک

از فواید کیوی خشک می توان برای کسانی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند و لاغر شوند اشاره کرد. کیوی جز میوه های کم کالری محسوب می شود، همچنین این میوه ی خشک به سبب داشتن خاصیت پروبیوتیک احساس سیری را در فرد ایجاد می کند، در نهایت موجب کاهش اشتها می شود.

 

کیوی خشک وکاهش فشار خون

افرادی که دچار فشار خون بالا هستند می توانند با مصرف کیوی خشک فشارخون را پایین آورده تا یک فشار خون نرمالی داشته باشند. مصرف کیوی خشک شده از لخته شدن خون در شریانات قلب پیشگیری می کند. کسانی که کلسترول بد خون دارند می توانند با خوردن کیوی خشک مانع از سکته قلبی شده و خونشان را رقیق تر کنند. کیوی خشک سرشار از پتاسیم می باشد، یک ماده مغذی برای سلامتی قلب محسوب می شود، براساس مطالعات انجام شده این ماده مغذی به تنهایی می تواند تاثیر شگفت انگیری در مقابله با بیماری های قلبی داشته و به کاهش فشار خون نیز کمک می کند.

خواص کیوی خشک برای زنان باردار

از آنجایی که این میوه خشک حاوی مقدار بسیار بالایی فولات طبیعی می باشد، برای زنان باردار بسیار تاثیرگذار بوده و برای پیشگیری از وقوع نقایص و لوله عصبی در جنین و رشد مغز او لازم است.

فواید کیوی برای دستگاه گوارش

کیوی خشک این امکان را فراهم می کند که هضم پروتئین موجود در مواد غذایی به نحو احسن صورت گیرد، در نتیجه بروز سوء هاضمه، ورم معده و گازهای معده با خوردن این میوه ی خشک را کاهش می دهد.

خواص کیوی در درمان آسم

کیوی خشک شده می تواند برای درمان افرادی که به سرفه مزمن و آسم ابتلا هستند، مناسب باشد، چرا که این میوه ی خشک حاوی مواد معدنی و ویتامین C می باشد.

 

درمان استرس و بی خوابی با مصرف کیوی

از دلایل کم خوابی و یا بی خوابی می تواند استرس باشد، بنابراین برای درمان استرس می توانید به صورت روزانه در فاصله های تعیین شده 4 عدد کیوی خشک را مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *